رقص تابوت، روشی برای شادی روح مردگان +ویدئو، عکس

در غنا رقص تابوت برای شادی روح مردگان انجام می شود!
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، گروه‌های نعش کشی در غنا وجود دارند که حین رقصیدن، تابوت را حمل می‌کنند تا هم روح عزیزان در گذشته شاد شود و هم مردم از آنچه که معمولا یک رویداد بسیار غم انگیز تصور می‌شود، لذت ببرند.

نعش کشان رقصان نه تنها تابوت را در مراسم خاکسپاری بلند می‌کنند، بلکه با یک نمایش زیبا روحیه حضار را بهتر می‌کنند. آن‌ها تابوت را روی کمر و شانه‌های خود تکان می‌دهند و همزمان رقص پیچیده‌ای که شامل چرخش، حرکت پیچیده پا‌ها و حتی تظاهر به انداختن تابوت می‌شود را برای لذت مخاطبان اجرا می‌کنند.

ممکن است این نمایش کمی عجیب باشد اما دیدگاه غنایی‌ها نسبت به مرگ کمی متفاوت است. آنان اعتقاد دارند که وقتی کسی فوت میکند باید زندگیش را جشن گرفت نه اینکه برای از دست دادنش گریه کرد چون باور دارند که آن شخص در حال نظاره کردن ماست. 
به عقیده آنان زندگی چیز با ارزشی است و حال که آن شخص از بین ما رفته است باید برای روزهایی که حق زندگی کردن را داشته شادی کرد و رقصید.
 خانواده‌های غنا مبلغ زیادی را به این گروه‌ها پرداخت می‌کنند که روح عزیزانشان شاد شود. بنجامین آیدو، که کسب و کار خود را حول گروه‌های رقص خاکسپاری آغاز کرد، اکنون حدود ۱۰۰ مرد و زن را استخدام کرده و به آن‌ها آموزش می‌دهد که این رقص را به زیبایی انجام دهند.

در شبکه‌های مجازی این رقص به نوعی به چالشی هیجان‌انگیز تبدیل شده است. افراد بسیاری کارهای هیجان انگیز، جالب و گاهی خطرناک انجام می دهند و با آهنگ و رقص تابوت آن را میکس می کنند و با هشتگ #رقص_تابوت منتشر می کنند.

عده‌ای از کاربران از این رقص استقبال کرده و معتقدند که فرهنگ نویی را وارد مراسم تدفین و خاکسپاری کرده است. این دسته از کاربران معتقدند که رقص تابوت سبب می شود تا ترس از مرگ کم شود چرا که دیگر با دید ترس و ناراحتی به آن نگاه نمی شود و با جشنی شخص را راهی مکان جدیدش می کنند. برای عده‌ای از کاربران نیز جالب است که در هر مکان مختلف از دنیا در زمان های متفاوت، سبک تفکر انسان ها نسبت به مرده‌ها بسیار متفاوت است.

بحث و گفتگو