توضیحات همتی در خصوص اعطای تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

رئیس کل بانک مرکزی ایران توضیحاتی را در خصوص اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ارائه کرد.
Sputnik

به گزار اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار داشت: در جلسه امروز ۹ فروردین ۹۸ با مدیران عامل بانکهای تجاری دولتی و غیر دولتی، جزئیات اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا مورد بحث قرار گرفت و بر مشارکت فعال بانک ها در اجرای طرح ارائه تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تاکید کردم.

توضیحات همتی در خصوص روند آزادسازی منابع ارزی بانک مرکزی ایران

همتی در حساب اینستاگرامی خود در ادامه می‌نویسد: در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور و با گرامیداشت یاد جان باختگان شبکه بانکی در این مدت، به تشریح ساز و کار اجرایی مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص اعطای ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به واحدها و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداختم.

رئیس کل بانک مرکزی ایران تصریح کرد: مقرر شد که مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام بانکی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ بشود. طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده که اشتغال خود را حفظ کرده اند پرداخت خواهد شد. بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دو ساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چند ماهه در نظر گرفته خواهد شد و احتمالا از مهرماه پرداخت اقساط شروع خواهد گردید.

بحث و گفتگو