بی‌تفاوتی برخی از مسافران نوروزی به کرونا و آغاز سفرها در جاده‌های ایران +ویدئو، عکس

تعطیلات نوروزی در ایران در نبود قرنطینه و محدودیت‌های تردد با سفرهای نوروزی همراه شده است که واکنش‌های گسترده کاربران در صفحات اجتماعی را به همراه داشته است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، گسترش شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان و همزمانی این اتفاق با آغاز سال جدید شمسی، تعطیلات نوروزی و آغاز سفرها در ایران با وجود اخطارها و توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان، شرایط سخت‌تری را در این کشور بوجود آورده است. تصاویر و ویدئوهایی از حضور مردم در جاده‌ها و گفت‌وگو با آنان در این رابطه در فضای مجازی منتشر می‌شود که واکنش‌های کاربران را به دنبال داشته است.

کاربران بسیاری ضمن اظهار تاسف، معتقدند وقتی مردم برای سلامت خود این چنین رفتار می‌کند، دولت هر چقدر هم تلاش کند بی‌نتیجه خواهد بود و در واقع این مصاحبه‌ها فقر فرهنگی در ایران را به نمایش گذاشته‌اند. جمعی از کاربران اما دولت را متهم می‌داند که قرنطینه را اجباری و سراسری نکرد تا مردم در خانه‌هایشان بمانند و از شیوع بیشتر بیماری کرونا در ایران جلوگیری کنند. و در مقابل این کاربران برخی معتقدند دولت قرنطینه را لازم نمی‌بیند چون در آن صورت باید خسارت مشاغل و هزینه‌های مردم را پرداخت کند اما این کار را نمی‌کند و مردم را به جان یکدیگر می‌اندازد.

گروه دیگری از کاربران با بیان نظرات متفاوت خود درباره افرادی که در این شرایط تفریح و مسافرت را به سلامت خود و سایر اعضای جامعه ترجیح می‌دهند، معتقدند این دسته از مردم نه تنها کادر درمانی، پرستاران و پزشکان را درک نمی‌کنند و به مردمی که در قرنطینه مانده‌اند بی‌تفاوت‌اند، با شدت دادن به شیوع کرونا در جامعه و سخت‌تر کردن زندگی برای دیگران، به آینده‌ی ایران و ایرانی صدمه می‌زنند. این کاربران بر این باورند باید مجازاتی برای کسانی که این چنین هنجارشکنی می‌کنند در نظر گرفت تا جامعه کمتر آسیب ببیند.

بحث و گفتگو