خبر خوش برای بازنشستگان ایرانی

تسهیلات اعتباری به بازنشستگان ایرانی برای خریدهای نوروزی اعطا می شود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا زاده‌ غلام، مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی ایران درباره ارائه تسهیلات اعتباری به مناسبت عید نوروز به بازنشستگان، گفت: همه بازنشستگان و وظیفه بگیران تک ورثه همسر که میزان حقوق خالص آن‌ها بالای یک میلیون و 200 هزار تومان است، مشمول دریافت تسهیلات اعتباری می‌شوند. مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به کارت مشمولان واریز شده که نرخ بازپرداخت آن 2 درصد است و بر اساس میزان بهره‌مندی افراد از این مبلغ، از حقوق بازنشستگان طی 4 قسط کسر می‌شود.

بازنشستگان ایرانی در سال 1399 چقدر حقوق خواهند گرفت؟

زاده‌غلام با بیان اینکه بازنشستگان و وظیفه بگیران از 7 اسفند ماه تا 7 فروردین ماه می‌توانند خرید کنند، افزود: مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های رفاه و وین مارکت، هر کالایی که در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد را می‌توانند خریداری کنند. بازنشستگان قبل از خرید با ورود به سامانه بازنشستگی کشوری و قسمت طرح یاری می‌توانند از شرایط بهره مندی خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: فروشگاه رفاه به مشمولان پیامک ارسال می‌کند و بعد از آن مشمولان می‌توانند به فروشگاه‌های رفاه مراجعه کنند، اگر پیامک به بازنشستگان و وظیفه بگیران از سوی فروشگاه رفاه ارسال نشود، قبل از مراجعه به فروشگاه‌ها حتما استعلام بگیرند.

زاده‌غلام درباره تمدید این تاریخ به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: مقرر شده تا در طول سال 3 بار این مبلغ به بازنشستگان و وظیفه بگیران تعلق گیرد و بعد از تکمیل بازپرداخت مجدد آن‌ها می‌توانند این مبلغ را دریافت کنند، بنابراین این تاریخ تمدید نمی‌شود. بازنشستگان بعد از تکمیل بازپرداخت تسهیلات یک میلیون و 200 هزار تومانی که در اسفند 98 دریافت کردند، می‌توانند در مرداد ماه سال 99 مجددا این مبلغ را دریافت کنند.

بحث و گفتگو