پذیرایی از فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی با خرمای ایرانی +عکس، ویدئو

Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، هزاع علی المنصوری شهروند اماراتی ۲۵ سپتامبر به همراه دو فضانورد آمریکایی و روس از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. او پس از بازگشت از ماموریتش در ایستگاه فضایی بین‌المللی و فرود با فرودگر سایوز خرما خواسته بود که روس‌ها برایش خرمای ایرانی بردند. این خبر با واکنش‌های کاربران ایرانی همراه شده است.

کاربرانی با افتخار عنوان می‌کنند که نفوذ کالای ایرانی در بازار روسیه حقیقتی غیرقابل انکار است که بسیار ارزشمند بوده و این موضوع باعث احساس غرور و خرسندی ماست و از طرفی بسیار با ارزش‌تر از حضور فضانورد اماراتی در ایستگاه فضایی و سفر فضایی‌اش است چراکه او به جز پرداخت پول هیچ نقشی در برنامه‌ریزی و مدیریت این سفر نداشته است.

اما کاربران دیگر به شدت عصبانی هستند و عنوان می‌کنند پیشرفت‌های فضایی و پرافتخار مربوط به کشورهای دیگر است و افتخار پذیرایی با خرمای ایرانی به ما رسیده است. این کاربران معتقدند خرما نیز همچون سایر کالاها صادر می‌شود و نه تنها نباید این موضوع چندان پررنگ باشد و به آن پرداخته شود، از آن جهت که از سایر کشورها در زمینه پیشرفت‌های علمی عقب هستیم جای تامل دارد.

کاربرانی نیز به نوع بسته‌بندی خرماهای صادراتی خرده می‌گیرند که سال‌هاست با همین بسته‌بندی به سایر کشورها صادر می‌شوند و پیشرفت چندانی نیز در این زمینه به چشم نمی‌خورد.

بحث و گفتگو