محافظت از کودکان در برابر هجوم اخبار هولناک +عکس، ویدئو

صحبت از جنگ و اتفاقات هولناک در حضور کودکان کاملا اشتباه است و موجب اضطراب و افسردگی در آنان می‌شود، بنابراین خانواده‌ها باید این هشدار را جدی بگیرند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به دنبال تعدد اخبار حوادث و وقوع اتفاقات ناگوار در کشور، نسبت به آسیب روحی و روانی کودکان هشدار داد و توصیه‌هایی را به والدین و مدارس ارائه کرد. وی با بیان اینکه حوادث ناگهانی گاهی پشت سر هم اتفاق می‌افتد و تاثیرات منفی زیادی را روی کودکان برجا می‌گذارد، گفت: «در مدت اخیر حوادث و وقایع ناگواری در کشور رخ داده است اما کودکان باید از ترس، هراس، نگرانی و ... که به دنبال تعدد اخبار مربوط به مرگ و حادثه ایجاد می‌شود، محافظت شوند.» وی تصریح کرد: «مدرسه می‌تواند چنین فضایی را با برنامه‌های مشارکتی، کارهای گروهی، تغییر فضای مدرسه و ... فراهم کند».

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف، نگران امنیت روانی و وضعیت کودکان خود هستند آنها عنوان می‌کنند چگونه می‌توان حقیقت را از کودکان پنهان کرد وقتی آنها در جامعه حضور پیدا می‌کنند، می‌بینند و می‌شنوند. و در حالی که بزرگترها از شنیدن پی در پی اخبار بد در ایران دچار اضطراب و افسردگی شده‌اند، کودکان جای خود دارند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند کودکان قدرت تحلیل کافی ندارند و باید تلاش کرد آنها را از خبرهای بد دور کرد و این موضوع بسیار با اهمیت است.

کاربران بسیاری نیز خود را در غم خانواده‌های ایرانی مصیبت دیده شریک می‌دانند و عنوان می‌کنند با وجود این همه غم و اندوه چگونه می‌توانند محیط شاد برای کودکانشان فراهم کنند.

بحث و گفتگو