چندرسانه ای

مهمترین حوادث سال 2019 ایران به روایت تصویر

Sputnik
1 / 10
11فوریه- راهپیمایی های گسترده در کل کشور به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی
2 / 10
مارس و آوریل - سیل در ایران که بخش اعظمی از کشور را دربر گرفت. براساس اسناد رسمی دست کم 70 نفر کشته شده و 800 نفر زخمی شدند. ارقام واقعی ممکن است بیشتر از این باشند.
3 / 10
12،13 ژوئیه- نخست وزیر ژاپن شینزو آبه به تهران سفر کرد و در ایران آنرا یک سفر تاریخی نامیدند ( اولین سفر ریاست دولت ژاپنی پس از انقلاب اسلامی سال 1979 به ایران) شینزو آبه از ایران خواست که شرایط برجام را رعایت کند.
4 / 10
13 ژوئن- دو کشتی نفتی در خلیج عمان تحت حمله قرار گرفتند. نفت کش Kokuka Courageousکه در پاناما ثبت شده بود و به شرکت حمل و نقل ژاپنی تعلق داشت. کشتی Front Altair متعلق به شرکت نروژی Frontlineکه با پرچم جزایر مارشال تردد می کرد. آمریکا مسئولیت این حوادث را برعهده ایران گذاشت. عربستان سعودی و بریتانیا نیز از آمریکا پشتیبانی کردند. وزارت خارجه ایران این اتهامات را رد کرد.
5 / 10
20ژوئن- نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پهپاد آمریکایی RQ-4 GlobalHawk را از بین بردند. بر اساس خبر رسمی از تهران این پهپاد فضای هوایی ایران را نقض کرد. نمایندگان آمریکایی اطلاعات مربوط به پروازهای پهپادهای خود را در فضای هوایی ایران رد می کنند.
6 / 10
19 ژوئیه- ایران نفت کش بریتانیاییStena Impero را در تنگه هرمز گرفت. مقامات ایران اعلام کردند که نفت کش در حادثه مربوط به کشتی ماهیگیری ایرانی دست داشته است. 4 سپتامبر ایران 7 خدمه کشتی را آزاد کرد. 25 سپتامبر تهران تصمیم نهایی را برای خاتمه توقف نفت کش بریتانیایی صادر نمود.
7 / 10
22 اوت -ایران سامانه موشکی ضد هوایی تولید داخل با نام " باور373" را معرفی کرد. رونمایی آن در روز صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. رسانه ها ایرانی آنرا رقیب سامانه اس300 روسی نامیدند. موشک های جدید برای رهگیری و نابودی اهداف هوایی دشمن در ارتفاع تا 68 کیلومتر و در فاصله تا 300 کیلومتر تعیین شده اند. سیستم قادر است تا 100 هدف را شناسایی کرده و به شش هدف همزمان شلیک کند.
8 / 10
14 سپتامبر- حمله به تاسیسات نفتی آرامکو سعودی که به دنبال آن افزایش بهای نفت در بورس را رقم خورد. ایران در حمله به این تاسیاست متهم شد.
9 / 10
4 نوامبر- آمریکا تحریم هایی را علیه 9 فرد مرتبط با رهبر ایران آیت الله خامنه ای وضع کرد. وزارت دارایی آمریکا روز دوشنبه چهارم نوامبر در
این خصوص اطلاع داد. در این سند آمده است که آمریکا معتقد است آیت الله خامنه ای و نزدیکانش مسئول دستور کار رادیکالی در ایران هستند که شکنجه و فشار بر ساکنین غیر مسلح را به دنبال دارد.
10 / 10
15 نوامبر- دولت ایران قیمت بنزین را دوبرابر کرد. در کشور تظاهرات ها آغاز شد. یک هفته ساکنین کشور از دسترسی به اینترنت محروم بودند.
بحث و گفتگو