آنچه باید درباره آنفلوانزا و راه‌های مقابله با آن بدانیم +عکس، ویدئو

شیوع بیماری آنفلوانزا همزمان با فصل سرد سال امری طبیعی به شمار می‌رود اما خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به آن نقش مهمی دارد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اینکه آنفلوانزا در تمام طول سال اتفاق می‌افتد و فصول سرد سال شرایط انتقال این ویروس را بیشتر فراهم می‌کند رعایت بهداشت فردی و عمومی می‌تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند.

رعایت نکات زیر در پیشگیری و مواجه با آنفلوانزا بسیار ضروری است: پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه یا عطسه، اجتناب از بغل کردن و دست دادن در هنگام روبرو شدن با آشنایان، اجتناب از تماس دست‌های آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان، شست‌و‌شوی دست‌ها به صورت منظم با آب و مواد شوینده، دوری و حفظ فاصله از بیمار، استراحت کامل در صورت ابتلا به بیماری، انداختن دستمال‌های استفاده شده در سطل زباله، مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم بیماری.

از مهمترین تفاوت آنفلوانزا و سرماخوردگی می‌توان به سرعت عمل ویروس آنفلوانزا و شدت بیماری نسبت به سرماخوردگی اشاره کرد. که گاهی آنقدر علائم در فرد بیمار شدید و ناگهانی بروز می‌کند که فرد بیمار عنوان می‌کند تا ساعاتی قبل حالت عادی داشته اما به ناگهان ضعف عضلانی و سرفه‌های ناگهانی و گلودرد منجر به بستری شدن او شده است.

بنابراین در صورت مشاهده علائمی همچون تب و لرز، تبی که بیشتر از سه روز به طول بیانجامد، سرفه‌های شدید با همراه خلط غلیظ و بدبو و یا بد رنگ زرد یا سبز، درد شدید در ناحیه سینوزیت‌ها، گلو درد که بیش از ۴۸ ساعت به طول بیانجامد، مراجعه به پزشک ضروری است.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

بسیاری از کاربران ایرانی ضمن هشدار به هموطنان خود، این نوع آنفلوانزا را از بدترین نوع می‌دانند و عقیده دارند این ویروس از کربلا و عراق وارد ایران شده است. آنها خود‌مراقبتی را یکی موارد مهمی می‌دانند که می‌تواند در پیشگیری و مواجه با آنفلوانزا نقش بسزایی داشته باشد.

بحث و گفتگو