قیمت یک وعده غذایی ساده ۴ نفره به روایت تصویر+عکس

یک وعده غذای ایرانی ساده برای یک خانوار ۴ نفره چند تومان است؟
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به تورم و گرانی در ایران، کاربران یک وعده غذایی ساده را برای یک خانواده ۴ نفره در نظر گرفتند و قیمت آن را محاسبه کردند تا مسئولین متوجه شوند که گرانی بر زندگی مردم چه تاثیری گذاشته است.

بر طبق این محاسبه، املت وعده ای ۱۵ هزار تومان، تن ماهی وعده ای ۳۶ هزارتومان، الویه ۳۲ هزار و پانصد تومان، کوکوسبزی و کوکوی سیب زمینی ۶ هزار و پانصد و قرمه سبزی به همراه برنج ۶۳ هزار و پانصد تومان است.


همچنین غذای عدسی در حدود ۹ هزار تومان، سوسیس تخم مرغ ۲۰ هزار تومان و نان و پنیر به همراه گوجه و خیار ۲۵ هزار تومان در میاد.
بر طبق این محاسبات، اگر یک وعده غذایی ساده متوسط یک خانواده را ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، به ازای دو وعده در روز این خانواده روزی ۶۰ هزار تومان هزینه پرداخت می کند. در پایان ماه و پس از ۳۰ روز هزینه غذای این خانواده یک میلیون و هشتصد هزار تومان خواهد شد که تقریبا نصف حقوق یک کارمند است.
بسیاری از کاربران معتقدند که این رقم ها از حقیقت کمتر هستند و در واقع مقدار بیشتری در ماه برای خورد و خوراک هزینه می کنند.
عده ای از کاربران معتقدند که با این هزینه ها و گرانی خانواده ها فقط می توانند وعده غذایی و خورد و خوراک داشته باشند و هر گونه هزینه مانند تفریح یا پوشاک، هزینه اضافی محسوب می شود.

بحث و گفتگو