باورهای نادرست در مورد نحوه انتقال ویروس اچ آی وی +ویدئو، عکس

همه آنچه باید درباره راه‌های انتقال و ابتلا به ایدز و باورهای نادرست بدانید.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، باورهای غلط برخی افراد از راه‌های انتقال ویروس اچ آی وی، نه تنها باعث تبعیض نسبت به افراد اچ آی وی مثبت می‌شود، بلکه زندگی را به خود آنها سخت‌تر می‌کند و در نهایت جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دکتر وحید جهان‌میری‌نژاد مدیر سایت رسمی اطلاع رسانی ایدز و بیماری‌های آمیزشی که سال‌هاست در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس اچ آی وی، داوطلبانه فعالیت می‌کند در این‌باره می‌گوید: «اچ آی وی اسم ویروسی است که می‌تواند وارد بدن ما شود و آرام آرام گلبول‌های سفید را کم کند. سال‌های سال علائم HIV می‌تواند بی‌علامت باشد اما شخص می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند و در واقع ایدز مرحله آخر این عفونت است که بدن دیگر توانایی دفاع از خودش را از دست داده است.»

کاربران بسیاری ضمن اینکه خودمراقبتی را در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی و ایدز بسیار با اهمیت می‌دانند، عنوان می‌کنند یکی از دلایل اصلی خودداری بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی از مطرح کردن بیمار‌ی‌شان، ترس از طرد شدن از سوی جامعه می‌باشد و این موضوع ریشه در باور‌های نادرست دارد. این کاربران کمپین‌ها را برای آگاهی بخشیدن موثر می‌دانند و امیدوارند در جامعه با بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی به شیوه‌ی صحیح برخورد شود تا ترس از بازگو کردن آن زمینه انتقال بیشتر این ویروس نشود.

بحث و گفتگو