قطع انگشت نوزاد متولد شده توسط پرستار +ویدئو

ماجرای قطع شدن انگشت کوچک دست یک نوزاد تازه متولد شده توسط پرستار در بیمارستانی در شهریار بازتاب گسترده‌ای در ایران داشته داست.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی مبنی بر قطع شدن انگشت کوچک دست یک نوزاد تازه متولد شده به دست پرستار در بیمارستانی در شهریار واقع در استان تهران در فضای مجازی منتشر می‌شود که با خشم و واکنش کاربران همراه شده است. فرمانده شهریار با اعلام جزییات حادثه رخ داده در بیمارستان نور این شهرستان گفت: «پرستار عامل این حادثه بوده و تحت تعقیب قرار دارد.»

این در حایست که پدر این نوزاد در گفت و گو با برخی رسانه‌ها اعلام کرده است ۲ الی ۳ ساعت پس از قطع انگشت فرزندم متوجه این حادثه شدیم و بیمارستان، جراح نداشت که بتواند مشکل را حل کند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز پیش‌تر اعلام کرد موضوع قطع انگشت کوچک دست نوزاد در بیمارستان شهریار قصور پرستار بوده و در محاکم نظام پزشکی و پرستاری بررسی شده و با آن برخورد می‌شود. دستورالعمل وقایع ناخواسته پزشکی وجود دارد و وقتی گزارش این موارد ارائه می‌شود، جلسه‌ای برگزار شده و توضیحات اخذ می‌شود. رویکرد این جلسه‌ها معمولا پیشگیرانه است تا چنین اتفاقاتی نیفتد، اما در محاکم نظام پزشکی، پرونده کارشناسی شده و اگر قصور شکل گرفته باشد، با آن برخورد می‌شود.

بحث و گفتگو