آمار بالای طلاق در شمال شهر تهران+ عکس

مطالعات انجام شده در زمینه طلاق در شهر تهران نشان می‌دهد در شمال شهر خانواده‌های بیشتر اقدام به طلاق می‌کنند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، نارضایتی جنسی و برآورده نشدن نیازهای جنسی زوجین یکی از دلایل اصلی طلاق در جامعه ایران است. بهروز رجبی روانشناس و روان‌درمانگر که مشاورهای جنسی به زوجین ارائه می‌دهد، معتقد است خیانت به عنوان یک مشکل شایع، ریشه در نارضایتی جنسی زوجین دارد.

او در یک گفتگو در رابطه با طلاق، آمار و دلایل آن در تهران، چنین گفت: «در حال حاضر در مناطق بالای شهر تهران تعداد طلاق بیشتر از مناطق جنوبی است. در شمال شهر از هر ۵ ازدواج، ۳ مورد به طلاق منجر می‌شود که این تعداد در مناطق جنوب شهر از ۱۰ ازدواج، ۴ مورد می‌باشد. بر اساس این تحقیقات مشخص شده است که حدود ۸۰ درصد این طلاق‌ها به دلیل خیانت بوده و نکته مهم این است که خیانت‌ها نیز عموما پیشینه نارضایتی جنسی دارند.»

این روانشناس به مشاوره‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و عنوان کرد باید به جوانان این نکته را یادآوری کرد که مشاوره مربوط به قبل از ازدواج است نه پس از آن. ضمن اینکه
مقاومت‌ها نسبت به آموزش مسائل جنسی و فقدان آن در ایران باعث عدم رابطه جنسی صحیح شده که بر روی روابط زوجین تاثیر می‌گذارد.

کاربران بسیاری عقیده دارند نبود آموزش‌های مناسب در موضوع جنسی و شبه ممنوع بودن صحبت از این مسائل در ایران، سواد زناشویی پایین، تماشای فیلم‌های پورن که توقع و تصوری در ذهن شخص ایجاد می‌کند و باعث ایجاد نارضایتی جنسی و تنوع طلبی در زوجین می‌شود را از دلایل اصلی خیانت و آمار بالای طلاق می‌دانند.

گروه دیگری از کاربران عقیده دارند این شرایط نه تنها در تهران بلکه در سایر شهرهای ایران نیز حاکم است و آمار بالای خیانت و طلاق در خانواده‌های ایرانی را مشکلات اقتصادی، عدم استفاده صحیح از فضای مجازی و آمار بالای تجرد جوانان که باعث ایجاد روابط آزاد شده است، می‌دانند.ه

بحث و گفتگو