هشدار سازمان هواشناسی ایران در خصوص رعد و برق شدید

دمای هوا در برخی استان های ایران در طی یک روز بین 6 تا 10 درجه افزایش می یابد و رعد و برق برخی از استان های ایران را فرا خواهد گرفت.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، سازمان هواشناسی ایران با اعلام اینکه نیمه شمالی کشور روند افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه را تجربه خواهد کرد، برای برخی از استان‌ها، رگبار باران همراه با رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرده است. 
پیش بینی مرگ و میر مردم بر اثر گرما
یکشنبه 12 خرداد ماه از ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد وقوع تگرگ در شمال خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال فارس، شمال کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود.
از سوی دیگر، طی 2 روز آینده در جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، دوشنبه خیزش گردوخاک در زابل و افزایش نسبی دما در غالب نقاط ایران پیش‌بینی می شود.
بر این اساس ، سازمان هواشناسی ایران به شهروندان این کشور هشدار داد تا حد امکان افراد با بیماریهای قلبی و سالمندان در ساعات اوج دمای روزانه در بعد از ظهرها در فضای باز کمتر تردد کنند و برای مصونیت از افزایش تابش امواج ماورای بنفش، از عینکهای آفتابی استفاده کنند. 

بحث و گفتگو