به گزارش اسپوتنیک به نقل از NBC، شرکت فیسبوک از دادههای کاربران خود برای مبارزه با رقبا و کمک به همکاران استفاده کرده است.
این کانال تلویزیونی از دسترسی به چهار هزار سند از این شبکه اجتماعی شامل ایمیل، مکاتبات در چتهای وب، سخنرانی ها و جداول الکترونیکی خبر داد. همچنین اشاره شده است که با کمک این اسناد می توان فهمید که چگونه بنیانگذار فیس بوک، مارک زاکربرگ، همراه با مدیران شرکت، از اطلاعات شخصی کاربران شبکه های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر روی شرکتهای همکار استفاده کردهاند.
فیس بوک اطلاعاتی از موسس آمازون "جف بیزوس" را در خصوص سرمایه گذاریهای تبلیغاتی و همچنین توسعه مشترک تلفنهای هوشمند، در اختیار دیگران قرار داده است. در عین حال، شبکه اجتماعی فیسبوک دسترسی به دادهها را برای آن دسته از شرکت هایی که به عنوان رقیب محسوب میشدند، محدود کرده است.