بازار سکه و ارز عقب گرد زد

در ایران بازارهای مالی با دادو ستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «فارس»، مهمترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت. بازارهای مالی در سومین روز معاملاتی هفته و در شرایطی که بازارهای جهانی در استراحت به سر می‌بردند با دادو ستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند، دو بازار سکه و ارز نیز از مسیر پیموده شده در روزهای اخیر اندکی برگشتند.

هر یورو نیز در این روز کاری بر سکوی 15 هزار و 500 تومان تکیه زد و 400 تومان از ارزش خود را در این روز از دست داد. پوند انگلیس نیز بر جایگاه 17 هزار و 800 تومان قرار گرفت و 500 تومان ارزان‌تر از روز گذشته معامله شد. رونمایی از جزئیات راه‌اندازی و سازوکار بازار متشکل ارزی از مهم‌ترین عوامل بازگشت قیمت‌ها در این بازار بورس بود.

سکه از پشت سد 5 میلیون تومان بازگشت. هر سکه تمام بهار آزادی به ارزش 4 میلیون و 750 هزار تومان رسید و به این ترتیب 150 هزار تومان ارزان‌تر از روز کاری قبل معامله شد.

نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی نیز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفتند. ربع‌سکه و نیم‌سکه هر دو در قیمت‌های روز گذشته معامله شدند.

بازار طلا نیز بعد از جهش‌های مثبتی که در روزهای اخیر مشاهده کرد، در این روز با اصلاح قیمت‌ها روبرو شد و اندکی از مسیر پیموده شده را به عقب بازگشت.هر مثقال طلا در پایان سومین روز معاملاتی هفته به ارزش یک میلیون و 880 هزار تومان رسید و 65 هزار تومان از ارزش خود را در این روز از دست داد. هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار 434 هزار تومان قیمت‌گذاری شد و 15 هزار و 10 تومان ارزان‌تر معامله شد.

بحث و گفتگو