در حقیقت امر پوتین "برند"- علامت تجاری روسیه در سراسر جهان است. کانال های دولتی تلویزیون روسیه هر روز گزارش ها با حضور پوتین را پخش می کنند. او به مسئولان دستورالعمل می دهد، با کارگران و سربازان دیدار می کند، تجهیزات جدید پزشکی، واحد های هوا فضا و تجهیزات دفاعی را بررسی می کند. او گاه بگاه در محیط غیر رسمی ظاهر می شود، به عنوان مثال، هاکی یا اسکی بازی می کند.
تحلیلگران می گویند تصویر پوتین آهسته آهسته تغییرمی کند. تصویر پوتین از سیمای یک جنگجو و معجزه آفرین به یک مرد عاقل و رهبر تیم جوان ها عوض می شود. وی خط مشی پیشرفت را مشخص می کند و جوان ها آنرا پیاده می نمایند.
اگر چه تصویر او همه جا دیده می شوند، اما در ابعادی نیست که تصاویر شخصیت کیم جونگ اون در کره شمالی و یا قربانقلی بردیمحمدف در ترکمنستان رایج است. پوتین یک مرد اروپایی است. همه این سنن آسیایی برای او ناخوشایند است. طبیعت پوتین توام با خویشتنداری است.
گلِب کراینیک، یکی از طراحان این پروژه، یک حلقه عظیم با چهره رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین را نشان می دهد. وی این حلقه را Putinversteher نامیده که به زبان آلمانی کسی است که پوتین را پذیرفته و می فهمد.
کراینیک می گوید: بدون شک، پوتین یک علامت تجاری است. اگر قبلا، زمانی که از خارجی می پرسیدند که او روسیه به خاطر چه می داند، می گفت: به خاطر عروسک ماتروشکا، باللایکا، خاویار، ودکا. اکنون، صرف نظر از عقیده ای که یک فرد خارجی درباره رییس جمهور ما دارد، او می گوید: به خاطر پوتین.