یکی از سرکردگان داعش در عراق بازداشت شد

© AFP 2023 / Haidar Mohammed Ali یکی از سرکردگان داعش در عراق بازداشت شد
یکی از سرکردگان داعش در عراق بازداشت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2024
اشتراک
نیروهای امنیتی کُرد عراق سقراط خلیل، یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) را که "دست راست" رهبر سابق داعش ابوبکر البغدادی به شمار می رفت و نقش مهمی در این گروه ایفا می کرد، بازداشت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش شورای امنیت کردستان عراق برای خبرگزاری شفق نیوز آمده است که سقراط خلیل نقش مهمی در حفظ کنترل شهر موصل توسط تروریست ها در سال 2014 داشته است
در این گزارش آمده است: "یک تروریست به نام سقراط خلیل، معروف به عبدالله تفحیح که فردی بسیار نزدیک و مورد اعتماد رهبر دولت اسلامی بود، بازداشت شد".
دستگیری عضو ارشد داعش و چند تروریست دیگر در شهر کرج ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
دستگیری عضو ارشد داعش و چند تروریست دیگر در شهر کرج ایران
خاطرنشان می شود که خلیل اعتراف کرده که پس از پنج سال اقامت در ترکیه، با استفاده از گذرنامه جعلی به کردستان عراق بازگشت و بلافاصله بازداشت شد.
به گفته نیروهای امنیتی کرد، البغدادی چندین وظیفه تروریستی را به خلیل سپرده بود. او نقش برجسته ای در کنترل شهر موصل داشت و در بسیاری از عملیات ها علیه نیروهای عراقی و نیروهای شبه نظامی پیشمرگه کرد شرکت کرد.
گروه تروریستی داعش در سال 2014 مناطق وسیعی از شمال و غرب عراق از جمله دومین شهر پرجمعیت این کشور، موصل را به تصرف خود درآورد. در پایان سال 2017، مقامات عراقی پیروزی بر داعش* را اعلام کردند، اما ارتش عراق با پشتیبانی واحدهای شبه نظامی، به پاکسازی شبه نظامیان و عملیات برای شناسایی " هسته های در حال خواب " گروه های تروریستی در برخی از مناطق ادامه می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала