ژاپن و امارات در ابوظبی توافقنامه همکاری نظامی و دفاعی امضا کردند

CC0 / Pixabay / ابوظبی
ابوظبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2023
اشتراک
مسئولان وزارت دفاع امارات و سفیر ژاپن در ابوظبی با امضای یک توافقنامه همکاری مشترک بر گسترش روابط نظامی و دفاعی تاکید کردند.
به گزارش لسپوتنیک، "مبارک سعید بن غافان الجابری" یکی از مسئولان وزارت دفاع امارات و "اکیو ایسوماتا" سفیر ژاپن در ابوظبی، با حضور تعدادی از افسران ارشد وزارت دفاع امارات، یک توافقنامه همکاری‌های مشترک امضا کردند.
در این توافقنامه، بر تقویت همکاری‌های مشترک میان امارات و ژاپن در زمینه‌های نظامی و دفاع تاکید شده است.
بر اساس مفاد توافقنامه مذکور که در ساختمان وزارت دفاع ابوظبی امضا شد، بر ضرورت اجرای پروژه‌های پژوهشی و گسترش تولیدات مشترک در کنار تقویت همکاری‌های دوجانبه و افزایش سطح روابط فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه زمینه‌های دفاعی و نظامی تاکید شده است.
Наследный принц Абу-Даби Шейх Мухаммад бен Зайд аль-Нахайян рассматривает автомат АК-19 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
رسانه: واشنگتن به امارات درباره عواقب دوستی با روسیه و چین هشدار داد
ماه سپتامبر گذشته، مسئولان امارات و ژاپن یک توافقنامه همکاری راهبردی فراگیر میان دو کشور با هدف تقویت روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها امضا کردند.
امارات دهمین شریک بزرگ تجاری ژاپن در جهان به شمار می‌رود. این کشور بزرگترین شریک راهبردی ژاپن در زمینه انرژی محسوب می‌شود به طوری که توکیو بیش از ۲۰ درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق امارات تأمین می‌کند.
حجم تبادلات تجاری میان امارات و ژاپن طی سال ۲۰۲۲ به میزان ۵۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала