ژنرال آمریکایی امیدهای اوکراین را برای داشتن یک سلاح معجزه آسا نابود کرد

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
نشریه پولیتیکو می نویسد ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد هواپیما های جنگنده آمریکایی اف-16( F-16) برای اوکراین یک سلاح معجزه آسا نخواهند بود و هزینه آن بسیار بیشتر از پرتابه ها و تجهیزات زمینی است.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی گفت:" روس ها هزار جنگنده نسل چهارم دارند، اگر بخواهید در هوا با روسیه مقابله کنید، به تعداد قابل توجهی جنگنده نسل چهارم و پنجم نیاز خواهید داشت، بنابراین، با تجزیه و تحلیل هزینه ها، معقول ترین چیز دقیقاً همان کاری است که ما قبلاً انجام داده‌ایم - تحویل تعداد قابل توجهی از سیستم‌های دفاع هوایی یکپارچه برای پوشش فضای رزمی و جلوگیری از تسلط روسیه در آسمان ".
به گفته میلی، جت‌های جنگنده بسیار گران‌تر از گلوله‌های توپخانه و وسایل نقلیه زمینی هستند و همین امر باعث می‌شود هزینه برای دفاع هوایی ارزشمندتر شود.
امارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
کارشناس: غرب با انتقال جنگنده های اف 16 به اوکراین در پی تشدید تنش است
ژنرال تاکید کرد: در جنگ هیچ سلاح معجزه‌ آسایی وجود ندارد، F-16 مانند هر چیز دیگری سلاح معجزه آسا نیست.
پیش از این، بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از قصد متحدان برای آغاز آموزش خلبانان اوکراینی برای خلبانی F-16 های آمریکایی و دیگر جنگنده های نسل چهارم ساخت غرب خبر داده بود. همانطور که در واشنگتن گزارش شده است، هنوز تصمیمی در مورد اینکه چه کسی و کجا خلبانان را آموزش می دهد، گرفته نشده است، اما انتظار می رود یکی از کشورهای اروپایی محل آموزش باشد.
روسیه تحویل احتمالی F-16 ها را مرحله بعدی تشدید درگیری می خواند و هشدار می دهد که این تجهیزات به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала