زاخارووا: اوکراین و ایالات متحده به تامین غذایی آفریقا اهمیتی نمی دهند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
نمایندگان روسیه در مرکز هماهنگی مشترک در استانبول در حال تلاش هستند تا درچهارچوب معاملات دریای سیاه، اول از همه کشتی های باری غلات را به مقصد آفریقا بگنجانند اما نمایندگان اوکراین بر ثبت اولویت بزرگترین کشتی ها اصرار دارند و فقط بر کسب حداکثر منافع تمرکز دارند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "بیشتر غلات اوکراینی صادر شده از آگوست سال گذشته که بیش از 30 میلیون تن بوده به کشورهای توسعه یافته با تغذیه خوب، در درجه اول به کشورهای اتحادیه اروپا ارسال شده است و تنها 2.5٪ با کمک برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد به نیازمندترین کشورهای آفریقاییارسال شده .
وی خاطرنشان کرد که نمایندگان روسیه در مرکز هماهنگی مشترک در استانبول به معنای واقعی کلمه در حال "مبارزه" هستند تا در "معملات دریای سیاه" عمدتاً کشتی های باری خشک به مقصد آفریقا را ارسال کنند و برعکس، نمایندگان اوکراین بر ثبت اولویت بزرگترین کشتی‌ها تاکید می‌کنند و تنها بر کسب حداکثر سود تمرکز می‌کنند. آنها علاقه‌ای به فکردر مورد گرسنگان آفریقا ندارند. و همچنین علاقه‌ای به عرضه آمونیاک به آفریقا برای تولید ندارند. کودهای مورد نیاز ده ها میلیون مزرعه آفریقایی توسط روسیه آماده است بدون تأخیر، ظرف چند روز از طریق خط لوله آمونیاک تولیاتی - اودسا را ارسال کند، اما کی یف تقریباً یک سال است که سرعت آن را کند کرده و همه چیز را با شرایط جدید اعلام کرده است.
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
در وزارت خارجه روسیه به فراخوان های سازمان ملل برای تمدید معامله غلات پاسخ دادند
به گفته زاخارووا، کی یف با حمایت همه جانبه واشنگتن و هم پیمانانش هیچ پولی برای تامین امنیت غذایی و مبارزه با گرسنگی در آفریقا نمی گذارد. ما به نوبه خود، آماده گفتگوی صریح و صادقانه با همه، در درجه اول با دوستان آفریقایی خود، در مورد دلایل و عاملان واقعی ایجاد وضعیتی هستیم که آفریقا را با قحطی تهدید می کند، در مورد اینکه بر چه موانع اجباری باید غلبه کنیم تا بتوانیم بر آن غلبه کنیم. وی اطمینان داد که از اجرای بی قید و شرط تعهدات بین المللی خود برای تامین غذا، کود و سایر کالاهای استراتژیک برای کشورهایی که بیشترین نیاز را دارند، اطمینان حاصل کنیم.
معملات غلات دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است.
بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل متحد که برای سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات را فراهم می کند. بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی - اودسا و تعدادی اقدامات دیگر، همانطور که در مسکو اشاره شد، بخش هایی از توافقنامه هستند هنوز اجرایی نشده است.
تمدید قرارداد غلات برای 2 ماه دیگر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
تمدید قرارداد غلات برای 2 ماه دیگر
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала