در وزارت خارجه روسیه به فراخوان های سازمان ملل برای تمدید معامله غلات پاسخ دادند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت امور خارجه روسیه
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
در وزارت خارجه روسیه فراخوان های مقامات سازمان ملل متحد برای تمدید معامله غلات را ضد و نقیض نامیدند.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که در صورتی که بانک "روس سلخوز بانک" به سیستم SWIFT متصل نگردد و همچنین اگر پیشرفتی در اجرای سایر مشکلات سیستماتیک انسداد صادرات روسیه صورت نگیرد، می بایست بدنبال گزینه های جایگزین برای معامله غلات گشت.
در بیانیه منتشر شده در سایت دستگاه دیپلماسی روسیه منتشر شده، آمده است: "اگر "روس سلخوز بانک" به SWIFT متصل نگردد و پیشرفتی در اجرای سایر مشکلات "سیستماتیکی" که صادرات محصولات کشاورزی ما را مسدود می کنند صورت نگیرد، آنوقت برای "ابتکار دریای سیاه" نیز می بایست گزینه های جایگزینی جستجو شوند. بعنوان مثال "گذرگاه های همبستگی" که توسط اتحادیه اروپا تبلیغ می شوند که در آنها در حجم زیاد محصولات اوکراینی حمل می شوند، آنهم با چه هزینه های بواقع زیاد داخلی و خارجی".
در این وزارتخانه تاکید شد که اظهار نظر مقامات سازمان ملل متحد که ادامه دهنده فراخوان ها برای تمدید و توسعه معامله غلات می باشند در سایه نبود پیشرفت در تفاهمنامه روسیه و سازمان ملل متحد، پر ضد و نقیض به نظر می آیند.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه تصریح کرد: "در عین حال غربی ها همگی با هم و بصورت جداگانه از این دروغ خسته نمی شوند که محدودیت های آنها به ادعای خودشان شامل کود و محصولات غذایی روسیه نمی شود. ما نمی توانیم به چنین ظاهر سازی و "استاندارهای دوگانه ای" عادت کنیم. اما چنین بی توجهی بارز و بی پروایی نسبت به سازمان ملل متحد و شخص آنتونیو گوترش که پیشنهاد "بسته" توافقات معروف استانبول را می دهد، نمی تواند باعث حیرت نگردد".
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
مسکو: تصمیم در مورد معامله غلات بر اساس منافع روسیه خواهد بود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала