اعلام ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ایران در روزهای آینده

CC BY-SA 2.0 / Aero Icarus / Mahan Air Airbus A310-304; EP-MNX@DUS;10.04.2013/702btاعلام ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ایران در روزهای آینده
اعلام ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ایران در روزهای آینده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
چند ماه پس از اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران از اختیار ویژه محوله از سوی رهبر جمهوری اسلامی برای خرید هواپیما خبر داده بود، حالا وزیر راه و شهرسازی می‌گوید که در روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی ایران می‌پیوندد.
به گزارش اسپوتنیک،‌ به گفته مسئولان حوزه هوایی ایران ، نیاز فعلی در این کشور با توجه به اقلیم و جمعیت ۸۵ میلیون نفره، ۵۵۰ فروند هواپیمای فعال است، در حالی که طبق آخرین آمار، در حال حاضر حدود ۱۸۰ هواپیمای فعال در انجا موجود است
چندی پیش محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- درباره هواپیماهای زمینگیر اظهار کرد: از میان ناوگان هوایی ما، ۱۶ فروند بیش از ۱۰ سال زمینگیر است، ۶۸ فروند بیش از پنج سال و کمتر از ۱۰، ۳۹ فروند بین سه سال تا پنج سال زمینگیر بوده‌اند؛ یعنی درمجموع ۱۲۳ ناوگان زمینگیر داریم که بنا داریم با اولویت اینها را به سرخط برگردانیم؛ کما اینکه امروز ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی داریم.
ایران ایر تور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
در سال گذشته ۴۰ فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی ایران شد
او همچنین گفته بود که بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ماه گذشته خریداری شده و تا کنون ۲۰ فروند به سرویس هوایی برای خدمت‌رسانی اضافه شده است.
محمدی‌بخش آذر ماه بود که با تاکید بر مبارزه با تحریم و استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های هوایی، گفت که با اخذ ۲۳ اختیار ویژه از مقام معظم رهبری امروز خرید هواپیما، هلی‌کوپتر و ترخیص قطعات تسهیل شده است.
حالا به‌تازگی مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- خبر داده که در راستای توسعه ناوگان هوایی، تا روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد.
در شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی از مشکلات موجود در صنعت هوایی گله دارند و به اذعان مسئولان در حال حاضر ظرفیت موجود هواپیماها با جمعیت و نیاز ایران تطابق ندارد، واردات هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی این کشور می‌تواند بخشی از مشکلات موجود را حل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала