ابراز نگرانی سیاستمدار مشهور روس از احتمال پیروزی "مرد مبتلا به زوال عقل" در انتخابات آمریکا

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
اشتراک
دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه معتقد است که در مورد انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برای روسیه، نکته اصلی این است که آمریکایی ها "مرد مبتلا به زوال عقل را انتخاب نکنند." اما به عقیده این سیاستمدار ممکن است رای دهندگان در ایالات متحده چنین انتخابی را انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، مدودف در جریان سفر خود به ویتنام در گفتگو با خبرنگاران گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده "آدم خوب، اما ترسو" است. مدودف در پاسخ به این سوال که مسکو به کدام کاندیدای ریاست‌جمهوری بیشتر علاقمند است ، پاسخ داد: "مهمترین چیز این است که مرد مبتلا به زوال عقل انتخاب نشود." نایب رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه افزود: اما آنها (آمریکایی ها) ممکن است انتخاب کنند.
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند تست ارزیابی توانایی‌های ذهنی بدهد
مدودف همچنین خاطرنشان کرد که از نظر تاریخی، همکاری روسیه با جمهوری‌خواهان همیشه آسان‌تر بوده است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نوامبر 2024 برنامه ریزی شده است. ترامپ در نوامبر 2022 ورود خود را به مبارزه برای ریاست جمهوری اعلام کرد. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا نیز در ماه آوریل رسما اعلام کرد که برای بار دوم نامزد می شود تا "کاری را که آغاز کرده به پایان برساند" و یک وب سایت تبلیغاتی انتخاباتی راه اندازی کرد. اگر او موفق شود، در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала