خنثی شدن حملات تروریستی سرویس های ویژه اوکراین علیه نیروگاه های هسته ای روسیه + فیلم

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر خنثی شدن حملات تروریستی سرویس های ویژه اوکراین علیه نیروگاه های هسته ای روسیه
خنثی شدن حملات تروریستی سرویس های ویژه اوکراین علیه نیروگاه های هسته ای روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2023
اشتراک
سازمان امنیت فدرال روسیه اطلاع داد که حمله تروریستی برنامه ریزی شده توسط سرویس های ویژه اوکراین درآستانه 9 ماه مه، روز پیروزی در نیروگاه های هسته ای لنینگراد و کالینین، یعنی تخریب بیش از 30 دکل انتقال برق این نیروگاه های هسته ای را خنثی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در این اطلاعیه آمده است: " سازمان امنیت فدرال روسیه از حمله تروریستی به تاسیسات هسته ای که توسط سرویس های ویژه اوکراین برنامه ریزی شده بود، جلوگیری کرد.
سازمان امنیت فدرال روسیه اشاره می کند، در آستانه روز پیروزی، یک گروه خرابکار و تروریست سرویس اطلاعات خارجی اوکراین "تلاشی برای تخریب بیش از 30 دکل از خطوط برق فشار قوی نیروگاه های هسته ای لنینگراد و کالینین انجام داد."
طبق برنامه سرویس های ویژه اوکراین، این امر "به تعطیلی راکتورهای هسته ای، اختلال در عملکرد عادی نیروگاه هسته ای و آسیب جدی اقتصادی و اعتباری به فدراسیون روسیه منجر می شد."
در این گزارش آمده است: تروریست ها موفق شدند یک ستون خط انتقال برق نیروگاه هسته ای لنینگراد را منفجر و چهار ستون دیگر را مین گذاری و بمب های دست ساز را زیر هفت ستون نیروگاه هسته ای کالینین قرار دهند.
نیروگاه اتمی لنینگراد در نزدیکی شهر ساسنووی بور(استان لنینگراد) واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای روسیه از نظر ظرفیت نصب شده و تنها نیروگاهی است که در آن واحدهای برق از دو نوع مختلف - کانال اورانیوم-گرافیت و آبی-آبی (دو واحد RBMK-1000 با ظرفیت هر کدام 1000 مگاوات و دو واحد 1200 VVER- با ظرفیت هر کدام 1200 مگاوات) در آن کار می کنند.
نیروگاه اتمی کالینین در نزدیکی شهر اودوملیا (استان تور) واقع شده و دارای چهار واحد تولید نیرو با راکتورهای VVER-1000 با ظرفیت هر کدام 1000 مگاوات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала