Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

چرا سامانه پدافند هوایی ویتیاز اس-350 روسیه بهتر از پاتریوت ساخت آمریکا است؟

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Зенитный ракетный комплекс С-350 "Витязь"
Зенитный ракетный комплекс С-350 Витязь - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
سامانه‌های پدافند هوایی ویتیاز برای مقابله با اهداف بالستیک و آیرودینامیکی در ارتفاع 30 کیلومتری طراحی شده‌اند.
یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفت: سامانه موشکی ویتیاز اس-350 روسیه چندین هواپیمای جنگی و پهپاد اوکراینی را در منطقه عملیات ویژه در حالت تمام اتوماتیک سرنگون کرده است. این منبع افزود: برای اولین بار در جهان، ویتاز شناسایی، ردیابی و انهدام خودکار اهداف هوایی اوکراین را در شرایط جنگی انجام داد.
اس -350 چیست و آیا از نظر ویژگی های عملکردی نسبت به سیستم دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا بهتر است؟
ویتیاز اس- 350 چیست؟
ویتیاز اس- 350 یک سامانه موشکی متحرک زمین به هوا است که در سال 2019 وارد خدمت نیروهای مسلح روسیه شد. این سامانه برای نابودی اهداف بالستیک و آیرودینامیکی طراحی شده است که شامل هواپیماهای جنگی، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) و موشک های کروز، مانند تاماهاوک های ایالات متحده و سایه های طوفان بریتانیا می شود.
برد موشک های ویتیاز چقدر است؟
سامانه موشکی اس-350 مجهز به موشک های میان برد و کوتاه برد 9M96 و 9M100 است که از طریق پرتاب عمودی به اصطلاح "سرد" شلیک می شوند. کانتینر پرتاب در هنگام شلیک، موشکی را به ارتفاع بیش از 30 متر پرتاب می کند و با کمک یک سیستم دینامیک گاز، آن را به سمت هدف می چرخاند.
سامانه ویتیاز قادر است اهداف آیرودینامیکی را در برد تا 120 کیلومتر (74 مایل) و در ارتفاع 30 کیلومتری (18 مایل) منهدم کند. در مورد اهداف بالستیک، این ارقام به ترتیب 30 کیلومتر و 25 کیلومتر (15 مایل) هستند.
آیا ویتیاز بهتر از پاتریوت است؟
الکساندر میخائیلوف، کارشناس نظامی مستقر در مسکو، به رسانه های روسی گفت: علیرغم اینکه ویتیاز را می توان از نظر ویژگی های عملکردی با سامانه پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا مقایسه کرد، موشک های اس-350 سریعتر حرکت می کنند و می توانند اهداف با ارتفاع کم را مورد اصابت قرار دهند.

وی توضیح داد که "ویتیاز" می‌تواند با اهدافی که در ارتفاع ده متری پرواز می‌کنند درگیر شود، در حالی که پاتریوت قادر به شلیک اجسام در ارتفاع کمتر از 100 متر نیست.

آیا اس-350 ارتقا می یابد؟
یکی دیگر از کارشناسان نظامی مستقر در مسکو، یوری کنوتوف، به عنوان تمجید از ظرفیت مهمات سامانه دفاع هوایی اس-350 اشاره کرد. به گفته وی، تنها یک گردان ویتاز برای دفع یک حمله هوایی گسترده دشمن کافی است.
به گفته وی، ویتیاز اس- 350 در مجموع، با توجه به اینکه بر اساس "معماری باز" ساخته شده است، پتانسیل بالایی در زمینه ارتقا دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала