سناتور: گرد و غبار رادیواکتیوی فضای رومانی را پوشانده است

CC BY 2.0 / / Radioactive waste barrelsКонтейнер с радиоактивными материалами
Контейнер с радиоактивными материалами - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
سناتور رومانیایی اعلام کرد که ابر رادیواکتیو که پس از انهدام مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده در اوکراین تشکیل شد، خاک لهستان را پوشانده است.
به گزارش اسپوتنیک، "دیانا شوشوآکا" در مصاحبه با BZI تاکید کرد که این داده ها توسط ارتش و همچنین آژانس محیط زیست در لهستان تایید شده است. به گفته وی، گلوله های تانک حاوی اورانیوم ضعیف شده در انبارهای واقع در منطقه خملنیتسکی ذخیره می شد. او افزود که آنها توسط بریتانیا به اوکراین ارائه شده است.
این سناتور خاطرنشان کرد که گرد و غبار رادیواکتیو حاصل از انهدام مهمات اورانیومی توسط باد از منطقه خملنیتسکی به لوبلین منتقل شده است. وی همچنین افزود که ظرف دو روز این ابر مسافت 400 کیلومتری را طی کرد. شوشوآکا گفت: "کسانی که در هوای آزاد بودند و گرد و غبار تنفس کردند، به شدت بیمار خواهند شد."
نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، پیشتر گفته بود که یک ابر رادیواکتیو از اوکراین به سمت اروپا در حال حرکت است. به گفته وی، دلیل آن انهدام مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده است که غرب به کی یف می رساند. وی ادامه داد: "تخریب آنها به این واقعیت منجر شد که ابر رادیواکتیو به سمت اروپای غربی حرکت کرد. و در لهستان، افزایش تشعشعات قبلاً ثبت شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала