- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

سامانه روسی اس-350 برای اولین بار در حالت تمام اتوماتیک هواپیماهای اوکراینی را سرنگون کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه موشکی ضدهوایی اس-350 "ویتاز" روسیه
سامانه موشکی ضدهوایی اس-350 ویتاز روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2023
اشتراک
سامانه موشکی ضدهوایی اس-350 "ویتاز" روسیه برای اولین بار هواپیماها را در حالت تمام اتوماتیک سرنگون کرد.
به گزارش اسپوتنیک این مطلب را یک منبع آگاه اعلام کرده است.
سامانه موشکی ضدهوایی ویتاز در منطقه اجرای عملیات نظامی ویژه روسیه برای اولین بار در جهان در شرایط جنگی به صورت تمام اتوماتیک و بدون مشارکت اپراتور، شناسایی، ردیابی و سرنگونی اهداف هوایی اوکراینی را انجام داد. چندین هواپیمای جنگی و پهپاد اوکراینی توسط موشک های این سامانه ساقط شدند."
به گفته وی، خدمه تنها عملکرد این سامانه را کنترل می کردند.
این منبع افزود: "حالت خودکار بر اساس این اصل اجرا شد که شخص نمی تواند تصمیمات عناصر هوش مصنوعی مسامانه را در چارچوب وضعیت نبرد هوایی در حال شکل گیری لغو کند، یعنی اپراتور اصلاً در عملیات سامانه دخالت نکرده و فقط الگوریتم عملیات انتخاب شده توسط دستگاه را تأیید می کند".
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پدافند هوایی روسیه موشک کروز دوربرد سایه توفان را سرنگون کرد
این منبع توضیح داد که"ویتاز" به طور همزمان در دو حالت راداری فعال و غیرفعال کار می کند. این روش، ایمنی سامانه در برابر پارازیت ها و توانایی آن در شناسایی و طبقه بندی اهداف را افزایش می دهد.
اس-350 "ویتاز" یک سامانه موشکی ضد هوایی چند کاناله متحرک است که توسط شرکت آلماز-آنتی برای نیروهای موشکی ضد هوایی توسعه یافته است. این سامانه برای محافظت از تاسیسات دولتی، اداری، صنعتی و نظامی و گروه‌های نیروها در برابر حملات تسلیحات مدرن و پیشرفته هوایی طراحی شده است.
بر اساس منابع باز، این سامانه قادر است اهداف هوایی آیرودینامیکی - هواپیماها، پهپادها، موشک‌های کروز و غیره - را در حداکثر برد 120 تا 150 کیلومتر و اهداف بالستیک را در فاصله حداکثر 25 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. ضمناً حداکثر سرعت اهداف می تواند به دو کیلومتر در ثانیه برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала