گزارش و تحلیل

پس از ده ماه نبرد سنگین، یکی از شهرهای کلیدی اوکراین راه را برای ارتش روسیه باز کرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: آمریکا به کی یف پیشنهاد کرده بود از شهر آرتیوموفسک خارج شود
رسانه: آمریکا به کی یف پیشنهاد کرده بود از شهر آرتیوموفسک خارج شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
اشتراک
رسانه: تصرف آرتیوموفسک ادامه یک سری موفقیت های مهم برای نیروهای مسلح روسیهاست.
اسپوتنیک، به نقل از رسانه آمریکایی میلیتاریواچمگزین: در 21 مه، وزارت دفاع روسیه آزادسازی کامل باخموت را اعلام کرد و نام این شهر را به روسی"آرتیوموفسک" اعلام کرد. این شهر در منطقه دونتسک در شرق اوکراین است(سپتامبر گذشته، روسیه این بخش از جمهوری خود خوانده مردمیدونتسک را به عنوان قلمرو خود به رسمیت شناخت)، با جمعیتی 72 هزار نفر، تقریباً ده ماه نبرد شدید را تحمل کرده است.
آرتیوموفسک توسط هر دو طرف به عنوان مرکز اصلی لجستیک اوکراین در منطقه ارزیابی می شود. رئیس جمهور ولودیمیرزلنسکی شخصاً دستور تقویت مواضع در این شهر را در ماه مارس داده و سپس اظهار داشت: "ما درک می کنیم که بعد از باخموت آنها می توانند جلوتر بروند. آنها می توانند به کراماتورسک بروند، می توانند به اسلاویانسک بروند. پس از باخموت، این جاده به سمت شهرهای دیگر در جهت دونتسک باز خواهد بود".تحلیلگران می گویند که حمله بعدی روسیه می تواند به شهر "چاسوفیار" در غرب آرتیوموفسک باشد.
Бойцы ЧВК Вагнер передвигаются в Артемовске - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
سناتور آمریکایی، تصرف آرتیوموفسک را بزرگترین نبرد پس از جنگ جهانی دوم نامید
نبرد برای آرتیوموفسک یکی از خونین ترین نبردهای جهان از دهه 1980 بود. ترویآفن بکر، تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا که در خط مقدم جنگیده بود، تلفات سنگینی را گزارش کرد.به گفته وی، امید به زندگی در خط مقدم "حدود چهار ساعت" بود. به دلیل تلفات هنگفت پرسنل، اوکراینی ها این نبرد را "چرخ گوشت" نامیدند. کنستانتین گونچاروف، خبرنگار سابق دویچه وله (رسانه‌ای که به عنوان عامل خارجی در روسیه شناخته شده است) در کی یف، وقتی که داوطلب ارتش اوکراین بود، گفت کهشدت جنگ و گلوله باران حتی برای بازماندگان جنگ ترکیبی که از سال 2014 در دونباس رخ داده است، "بسیار عظیم" بود.
داگلاس مک گرگور مشاور ارشد سابق وزیر دفاع آمریکا و سرهنگ بازنشسته ارتش، کارزار روسیه را چنین توصیف کرد: "روس‌ها موضع دفاعی گرفتند و اوکراینی‌ها را زمین‌گیر کردند و ده‌ها هزار سرباز را در چرخ گوشت انداختند. روس ها در مقایسه با اوکراینی ها متحمل خسارات بسیار خفیفی شدند و اوکراینی ها بیشتر نیروها و پرسنل آماده رزم خود را از دست دادند".
در آرتیوموفسک،60 هزار جنگجوی روسی توانستند با بخش اصلی نیروهای مسلح اوکراین مقابله کنند. تلفات اوکراینی ها در نتیجه نبردهای شهری، طبق برخی برآوردها به صدها هزار نفر رسید. این امر موقعیت اوکراین را در مبارزه با نیروهای اصلی روسیه زیر سوال می برد. پس از تلفات قابل توجه در مرحله اول، ارتش روسیه سرمایه گذاری هنگفتی برای تجهیز و نوسازی نیروهای خود دریافت کرد. نمونه بارز آن، افزایش شدید تولید تانک هایT-90M است. در آغاز جنگ، تنها حدود 100 تانک از این نوع در خدمت بودند. آنها به سرعت بقای بیشتری نسبت به T-72 ها و T-80 های قدیمی نشان دادند که ستون فقرات واحدهای زرهی را در مراحل اولیه درگیری تشکیل می دادند. گزارش شده است که T-90M در حال حاضر با تعداد بیش از 100 دستگاه در ماه تولید می شود. تصرف آرتیوموفسک ادامه دهنده یک سری موفقیت‌های مهم برای ارتش روسیه است، از انهدام سامانه‌ پاتریوت پدافند هوایی اوکراین گرفته که توسط آلمان و ایالات متحده برای محافظت از کی یف عرضه شده بود تا کاهش جدی قابلیت سیستم های موشکی ضد هوایی خط مقدم نیروهای مسلح اوکراین. به لطف آن، نقش نیروی هوایی روسیه در خط مقدم می تواند رشد کند. بر این اساس، غرب به طور فزاینده ای هشدار می دهد که اوکراین ممکن است قادر به ادامه کارزار نباشد.
Глава Донецкой Народной Республики Денис Пушилин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پوشیلین اعلام کرد که بعد از آرتیوموفسک مرکز عملیاتی برای سایر شهرها باز می شود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала