گزارش و تحلیل

سقوط باخموت علیرغم همه هزینه های غرب

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان ویران در آرتیوموفسک
ساختمان ویران در آرتیوموفسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
ایالات متحده آمریکا و متحدین اروپایی اش طی یک سال چیزی حدود 120 ملیارد دلار به صورت رسمی برای مقابله با روسیه هزینه کرده اند.
تحلیل های زیادی درباره سقوط باخموت می توان مشاهده کرد، عموما هم موفقیت روسیه در تصرف باخموت را راهگشای تصرف کراماتورسک و اسلوویانسک توسط روسیه می دانند.
به هر حال نمی توان موقعیت استراتژیک باخموت را انکار کرد و خوب در شرایطی که رسانه های غربی برای ضد حمله اوکراین بر علیه روسیه روزشماری می کردند به یکباره این خبر می تواند آب یخی بر خبرهای داغ آنها به حساب بیاید.
ایالات متحده آمریکا و متحدین اروپایی اش طی یک سال چیزی حدود 120 ملیارد دلار به صورت رسمی برای مقابله با روسیه هزینه کرده اند وانواع واقسام تسلیحات متعارف و غیر متعارف را در اختیار اوکراین قرار داده اند و حتی نیروهای آنها به عنوان داوطلب در جبهه های جنگ بر علیه روسیه رسما حضور دارن.
Испытания ядерного оружия на атолле Муророа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
روسیه به استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در اروپا پاسخ خواهد داد
امروزه تقریما سربازان و افسران اکثر کشورهای عضو ناتو به کمک اوکراین شتافته اند و بحث کمک های امنیتی کشورهای غربی مخصوصا انگلیس و آمریکا جای خود.
در این شرایط می توان تصور کرد که روسیه امروزه با ارتش اوکراین مقابله نمی کند بلکه با کل ناتو مقابله می کند.
هزینه های غیر رسمی که این کشورها از جیب مالیات دهندگاه کرده اند به کنار، ده ها ملیارد دلار هزینه های جانبی هست که اینها انجام داده اند اما در آمار و ارقام نمی آورند تا مبادا صدای مردم کشورهای غربی بلند نشود.
همین آلمان به تنهایی طی یک سال گذشته چیزی حدود 200 ملیارد دلار هزینه سوبسید برای جبران ما به التفاوت قیمت انرژی هزینه کرده مضاف بر اینکه امروزه به دلیل هجوم شبه پناهندگان اوکراینی به کشورهای اروپایی فضای سکونت محدود شده و قیمت اجاره ها سرسام آور بالا رفته و در حالی که هزینه اقامت پناهندگان اوکراینی را دولت های اروپایی تقبل می کنند هزینه ما به التفاوت قیمت اجاره شهروندان اروپایی از جیب شان پرداخت می شود.
حال بماند که هجوم شبه پناهندگان اوکراینی موجب افزایش بی کاری در کشورهای غربی شده.
خیانت اوکراین به آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
رسانه: آمریکا انتقال تسلیحات ضبط شده در نزدیکی سواحل یمن به اوکراین را بررسی می کند
دلیل استفاده از شبه پناهندگان اوکراینی این است که بسیاری از اینهایی که امروزه به کشورهای غربی هجوم برده اند چه اوکراینی چه غیر اوکراینی پناهندگانی نیستند که به دلیل اوضاع سخت امنیتی به آن طرف پناه برده اند بلکه فرصت طلب هایی هستند که فرصت را غنیمت شمرده تا از اوضاع سوء استفاده کنند و به آن کشورها بروند.
به هر حال در چنین شرایطی حد اقل امید کشورهای غربی این بود که اوکراینی ها می توانستند در مقابل روسیه مقاومت کنند و شهر استراتژیک باخموت را از دست ندهند.
در حالی که خونین ترین درگیری ها در شهر باخموت در جریان بود رئیس جمهوری اوکراین درحال سیر و سیاحت در کشورهای مختلف بود و فعلا در حال بررسی امکانات هتل های پنج ستاره کشورهای مختلف است.
گو اینکه سانسور بسیار شدیدی درباره خبرهای اوکراین وجود دارد اما امروزه کم کم صدای برخی نمایندگان و روزنامه نگاران در کشورهای غربی در آمده که این همه پول و تسلیحات بی حساب کتاب ای که به اوکراین ارسال می شود کجا می رود.
چند وقت پیش گزارشی مبنی بر اینکه زلنسکی چند ملیارد دلار از پولهای ارسال شده را برای خود کنار گذاشته و از این پولها اختلاس کرده منتشر شد اما خیلی سریع تلاش کردند سر و صدایش را بخوابانند، البته در نهایت مجبور شدند مبلغ 450 ملیون دلار اختلاس را بپذیرند.
تسلیحات امریکایی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اعترافی سنگین برای آمریکا در تبدیل اوکراین به آزمایشگاه تسلیحات آمریکایی
علیرغم همه انتقاداتی که به ترامپ می شود اما وی درباره اوکراین حرف جالبی زد و آن این بود که چون اوکراین کشوری مملوء از فساد و مافیاهای متنوع است اگر رئیس جمهوری بود به هیچ وجه حتی یک سنت هم در اختیار اوکراینی ها قرار نمی داد چون می دانست این پولها دست مافیاها می افتد.
بر کسی پوشیده نیست که زنسکی هم توسط همین مافیاها در اوکراین به قدرت رسیده و بسیاری این روزها باور دارند که وی برای محقق کردن اهداف این مافیاها دنبال آن است که اوکراین را آتش بزند و برایش مهم نیست که حتی کل مردم اوکراین کشته شوند فقط اهداف این مافیاها محقق گردد و آن این است که هر چه قدر می توانند از کشورهای غربی پول بگیرند و این پولها را غارت کنند.
طبق همه محاسبات کشورهای غربی اوکراینی ها با توجه به حجم حمایت های مالی و تسلیحاتی و نیروی انسانی که در اختیار داشتند نه فقط نباید در باخموت شکست می خوردند بلکه باید پیشروی می کردند اما دیدیم که شکست خوردند تا ثابت شود هر چه غربی ها به اوکراین ارسال کرده اند به باد رفته.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала