اعلام حمایت "سینان اوغان" از اردوغان

Синан Оган
Синан Оган - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2023
اشتراک
نامزد دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از رئیس جمهور کنونی این کشور در دور دوم انتخابات که قرار است ۲۸ ماه می برگزار شود، حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "سینان اوغان" روز دوشنبه در نشست خبری حمایت خود را از "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور کنونی ترکیه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد.
نامزد ائتلاف "آتا" در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه گفت: "پناهجویان باید از ترکیه بیرون رانده شوند چون این موضوع به امنیت ملی کشورمان ارتباط دارد. رئیس جمهور جدید باید با پارلمان توافق داشته باشد. مخالفان در دور نخست انتخابات نتوانستند ما را مجاب کنند و نتوانستند اکثریت را در پارلمان به دست بیاورند".
"سینان اوغان" ادامه داد: "جدول زمانی اخراج پناهجویان به کشورهایشان باید ایجا شود. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل رایزنی‌ های گسترده‌ ای با مقامات در ائتلاف انجام داده ایم".
وی خاطر نشان کرد: "پس از رایزنی با مقامات در حزبمان، تصمیم گرفتیم که از رئیس جمهور اردوغان در دور دوم انتخابات حمایت کنیم."
شورای عالی انتخابات ترکیه هفته گذشته و در پی پایان روند شمارش آرای همه صندوق‌ ها و کسب نشدن حد نصاب ۵۰ درصد به اضافه یک رأی توسط هیچکدام از ۳ نامزد حاضر اعلام کرد که رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور و کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه راه یافته‌ اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала