نخست وزیر ژاپن در سخنان خود نامی از عامل بمباران هیروشیما نیاورد

© AP Photo / Willy KurniawanПремьер-министр Японии Фумио Кисида принимает участие в заседании саммита лидеров G20 в Нуса-Дуа, Бали
Премьер-министр Японии Фумио Кисида принимает участие в заседании саммита лидеров G20 в Нуса-Дуа, Бали - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2023
اشتراک
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، هرگز اشاره نکرد که چه کسی بمب اتمی را در طول جنگ جهانی دوم بر روی هیروشیما انداخته و در کنفرانس خبری پایانی اجلاس G7 از تراژدی این شهر صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فومیو کیشیدا روز یکشنبه گفت:" "در تابستان 1945، هیروشیما در اثر بمباران اتمی ویران شد. پارک صلح و این مکان در یک لحظه به خاک سوخته تبدیل شد. پس از آن، با تلاش ساکنان، هیروشیما به این شهر زیبا تبدیل شد و به شهر صلح تبدیل شد چه کسی می تواند چنین چیزی را تصور کند؟"
در همان زمان، نخست وزیر ژاپن گفت که هفت سال پیش، زمانی که وزیر امور خارجه بود، نشست وزرای G7 را در هیروشیما برگزار کرد و یک ماه بعد اولین سفر باراک اوباما رئیس جمهور وقت ایالات متحده به این شهر را ترتیب داد.
در آگوست 1945، خلبانان آمریکایی بمب های اتمی را روی دو شهر ژاپن پرتاب کردند. از انفجار و پیامدهای آن در هیروشیما، از جمعیت 350 هزار نفری، 140 هزار نفر جان خود را از دست دادند، در ناکازاکی - 74000 نفر. اکثریت قریب به اتفاق قربانیان بمباران غیرنظامیان بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала