واکنش زاخارووا به اظهارات آمریکا پیرامون عرضه اف - 16 به کی یف

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2023
اشتراک
زاخارووا اظهارات ایالات متحده در مورد عرضه اف - 16 به کیف را تقلیدی از رفتار قانونی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه در شبکه تلویزیونی "زوزدا" گفت: اظهارات کاخ سفید مبنی بر عدم حمایت ایالات متحده از حملات به خاک روسیه هنگام تحویل جنگنده‌های اف-16 به کی یف، تقلید از رفتار قانونی است.
زاخارووا بیان کرد: البته هیچ قانونی، قانون بین المللی یا قانون داخلی وجود ندارد. همانطور که هیچ مبنای اخلاقی برای بیان چنین اظهاراتی وجود ندارد... بدیهی است که این تلاشی است برای مشارکت دوباره در آنچه که دوست داشتنی است. یعنی شروع یا دستکاری داده ها به منظور تحقق اهداف و مقاصد خود تحت پوشش یک اصل شبه بشردوستانه.
همانطور که زاخارووا تاکید کرد، همه به خوبی می دانند که ایالات متحده در حال انجام یک جنگ ترکیبی علیه کل منطقه است، زیرا واضح است که واشنگتن به کسی رحم نمی کند.
نماینده وزارت امور خارجه در پایان گفت: این فقط یک رویارویی با کشور ما نیست، البته استفاده از خاک و مردم اوکراین برای اهداف خود است.
امروز، جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور در امور امنیت ملی گفت که ایالات متحده هنگام تامین جنگنده های اف-16، از حملات کی یف به اهدافی در خاک روسیه حمایت نمی کند.
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که هرگونه محموله با تجهیزات نظامی به اوکراین به یک هدف مشروع برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلستان، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در این درگیری دخیل هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала