- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کی یف در حال آموزش ارتش برای عبور از رود دنیپر و تصرف ساحل سمت چپ

© Sputnik / Oleg Makarov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Днепр с Владимирской горки, от памятника князю Владимиру
Вид на Днепр с Владимирской горки, от памятника князю Владимиру - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
اشتراک
نیروهای ویژه اوکراینی برای انجام حملات به ساحل چپ دنیپر به حرکت درمیآیند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، اوکراین در حال آموزش یگان هایی برای عبور از دنیپر است، نیروهای ویژه در حال حاضر برای انجام حملات به سمت ساحل چپ رودخانه حرکت می کنند، اما نیروی مسلح روسیه از ورود نیروهای اوکراینی جلوگیری می کند.
در ماه های گذشته، وزارت دفاع فدراسیون روسیه بارها در مورد سرکوب فرود خرابکاران اوکراینی در ساحل چپ دنیپر گزارش داده است. در اوایل ماه می، یک منبع به اسپوتنیک گفت که واحدهای نیروهای مسلح روسیه با هفت قایق تندرو فرود گروهی ازنیروهای اوکراینی را در ساحل چپ رودخانه دنیپر در منطقه خرسون متوقف کردند. اوکراینی ها نیز مخفیانه توانایی خود را برای عبور از دنیپر آزمایش می کنند و واحدهایی را برای فرود احتمالی در ساحل رودخانه آموزش می دهند. خاطرنشان می شود که واحدهای تهاجمی اوکراین هفته ای دو بار برای عبور از رودخانه روی قایق ها و روی پل پانتونی آموزش می بینند. به نوشته این روزنامه، کی یف ساخت لنج هایی را آغاز کرده است که می توان از آنها برای حمل سلاح های سنگین استفاده کند.
ژنرال اوکراینی میخایل دراپاتی ادعا می کند که نیروهای ویژه اوکراین قبل از شروع به عبور از ساحل چپ رودخانه برای انجام حملات تمرین کرده اند اما آنها نتوانسته اند پای خود را در آنجا بگذارند. این ژنرال اوکراینی گفت: اگر بخواهید از طریق (رودخانه) شنا کنید، فوراً کشته خواهید شد و حدود 20 تا 30 نفر می توانند بی سر و صدا یک قطعه قلمرو 100 متری را تصاحب کنند، اما توپخانه روسیه آنها را ظرف 15 دقیقه دفن خواهد کرد.
رومن کوستنکو همانطور که این روزنامه می نویسد، برای اوکراینی ها، در حال حاضر اولویت برقراری کنترل بر جزایر روی رودخانه است.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. به گفته فرمانده کل قوا، هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала