پاتروشف: ایالات متحده قتل تاتارسکی و سوء قصد به جان پریلپین را هماهنگ کرد

© AP Photo / Bela Szandelszkyبرلین واشنگتن لندن و پاریس
برلین واشنگتن لندن و پاریس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
اشتراک
پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، از دست داشتن ایالات متحده در قتل تاتارسکی و دوگینا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، گفت که واشنگتن ترور داریا دوگینا و ولادلن تاتارسکی و همچنین سوء قصد به زاخار پریلپین را هماهنگ کرده است.
وی افزود: با ایجاد تهدیدات جدید برای امنیت ملی روسیه، رژیم نئونازی کی یف تغذیه شده از سوی آنگلوساکسون ها، اقدامات تروریستی را به خاک کشورمان منتقل کرد.
دبیر شورای امنیت روسیه تصریح کرد: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در طراحی و هماهنگی انفجار پل کریمه، انفجار خط لوله گاز نورد استریم و سایر حملات تروریستی نقش داشتند.
پاتروشف توضیح داد که چنین عملیاتی با یک کمپین اطلاعاتی از پیش آماده شده در واشنگتن و لندن همراه است که برای بی ثبات کردن وضعیت سیاسی-اجتماعی، تضعیف پایه های قانون اساسی و حاکمیت روسیه طراحی شده است.
دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد، جهان غرب به رهبری ایالات متحده به طور مستقیم در درگیری در اوکراین در کنار رژیم تروریستی کی‌یف دخالت دارد. مزدوران و مستشاران خارجی به طور مستقیم در درگیری ها همراه با نئونازی های اوکراینی مشارکت دارند.
به گفته وی، مربیان ناتو در حال آماده سازی گروه های جنایتکاران و تروریستی اوکراینی هستند و فعالیت های آنها را هماهنگ می کنند و این را به عنوان "کمک امریکا در حفاظت از اوکراین" به جامعه جهانی ارائه می دهند.
علاوه بر این، پاتروشف از فعال شدن گروه های شناسایی و جنایتکار اوکراینی، سازمان های تروریستی بین المللی، ساختارهای رادیکال و افراطی در روسیه خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала