سخنگوی وزارت خارجه ایران: بیانیه اجلاس وزرای دارایی گروه هفت را به شدت محکوم می‌کنیم

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه وزرای امور مالی و روسای بانک‌های مرکزی گروه هفت در نیگاتا، ژاپن اظهار کرد: ما آن بخش از بیانیه اجلاس وزرای دارایی گروه هفت که اتهام کاملا بی پایه و موهومی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌کند، به شدت محکوم می‌کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اضافه کرد: به گروه هفت و ریاست و میزبان نشست‌های آن در این دوره که با اعضای محدود خود در تلاش هستند به روشی گزینشی و منسوخ، خواسته‌های خود را بر سازوکارهای چندجانبه بین‌المللی مسلط کنند، اعلام می‌کنیم به جای وارد کردن اینگونه اتهامات بی‌اساس، عملکرد تأسف‌بار خود در همراهی و مماشات با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر علیه ملت بزرگ ایران است را متوقف کنند.
میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
ابراز نگرانی کشورهای گروه 7 از "ریسک مالی" ناشی از ایران
کنعانی تاکید کرد: اعضای این گروه می‌بایست بجای مشارکت و تائید مواضع یکجانبه و ناعادلانه، در قبال اینگونه نقض‌های فاحش و اقدامات مغایر با مقررات بین‌المللی، به مردم شریف ایران و جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند.
یادآور می شود در بیانیه مشترک کشورهای گروه 7 پس از نشست سه روزه در نیگاتا ژاپن، وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی این کشورها، نگرانی آنها از "ریسک تأمین مالی غیرقانونی ناشی از معاملات با ایران " ابراز می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала