Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

اجلاس بین المللی روسیه – جهان اسلام با حضور ایران گشایش یافت + ویدئو

© Sputnikاجلاس بین المللی روسیه – جهان اسلام کازان
اجلاس بین المللی روسیه – جهان اسلام  کازان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
حضور مقامات و شرکت های ایرانی در چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام که در شهر قازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه در حال برگزاری می باشد .
به گزارش اسپوتنیک، هیات های ایرانی با فراهم کردن بخشی در نمایشگاه صنعت حلال در کازان، به معرفی برخی شرکت‌های فعال کشور ایران در این عرصه پرداخته است.
قرار است هیات‌های ایرانی در حاشیه اجلاس قازان دیدارهایی با مسئولان بخش های دولتی و خصوصی کشور روسیه داشته باشند و برای توسعه مناسبات دوجانبه گفت و گو کنند.
در این راستا، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان که در کازان حضور دارد، به همراه علی خلیلی سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی، با هماهنگی کنسولگری ایران در شهر کازان با شهردار این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.


اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: کازان فروم (KazanForum) " به عنوان بستر اصلی تعامل اقتصادی بین فدراسیون روسیه و کشورهای جهان اسلام به حساب می آید که در سالهای گذشته تحت عنوان کازان سامیت (KazanSummit ) برگزار می شد و از سال جاری میلادی با توجه به ارتقای جایگاه آن تا سطح فدرال به کازان فروم مانند فروم های در شهرهای سنت پترزبورگ و ولادیواستوک تغییر نام داده است.
اجلاس بین المللی اقتصادی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در شهر قازان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ برگزار شد. هدف اصلی اجلاس فوق، تقویت پیوندهای تجاری، اقتصادی، علمی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی استانهای روسیه با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و مساعدت در توسعه نهادهای بانکداری اسلامی در فدراسیون روسیه بود و نمایندگان سازمان های بین المللی، ارگان های دولتی، نهادهای مالی، سفارتخانه ها، پارلمانها و همچنین سرمایه گذاران، تجار و مدیران ارشد روسی و خارجی از جمله شرکت کنندگان در این اجلاس بودند.
رئیس جمهوری تاتارستان به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، با حفظ سمت به عنوان رئیس کارگروه همکاریهای اقتصادی و استراتژیک روسیه با کشورهای اسلامی منصوب شده است.
پارسال، این اجلاس با عنوان کازان سامیت ۲۰۲۲ همزمان با هزاروصدمین سالگرد پذیرش اسلام در بلغارستان ولگا (جمهوری تاتارستان کنونی) برگزار شد.
چهاردهمین دوره این اجلاس با عنوان "کازان فوروم ۲۰۲۳" در حالی آغاز به کار کرد که این شهر به عنوان یکی از دروازه های اصلی ورود اسلام به سرزمین های شمالی محسوب می‌شود.

در کازان فروم ۲۰۲۳، قرار است همایش دیپلماتهای جوان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، همایش کار آفرینان جوان کشورهای سازمان همکاری اسلامی، کارگروه تخصصی برای کریدور بین المللی شمال-جنوب، بررسی مسائل مالی اسلامی در روسیه و صنعت حلال برگزار شود.
عوامل برگزاری اجلاس قازان، هدف برگزاری این اجلاس را تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی بین مناطق فدراسیون روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان کرده اند، سازمانی که از ۵۷ کشور تشکیل شده است.
در چارچوب این اجلاس، قرار است که حدود ۲۰۰ رویداد و از این جمله بیش از ۱۴۰ نشست موضوعی با حضور نمایندگان ۷۲ کشور برگزار شود.
موضوعاتی همچون مسائل اقتصاد اسلامی و صنعت حلال، همکاری های بین المللی، حمل و نقل، صنعت، توسعه پایدار و راهبری زیست‌محیطی، اجتماعی و ابر شرکتی، فناوری، نوآوری و سرمایه گذاری، کارفرمایان جوان، کسب و کار کوچک و متوسط، مسائل و دیدگاه‌های زنان، آموزش، پزشکی و ورزش در دستور کار این اجلاس قرار دارد.
علاوه بر این، قرار است کنفرانس‌هایی دوجانبه درباره توسعه مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین روسیه با برخی کشورهای اسلامی برگزار شود. ‌
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این در پیامی به شرکت‌کنندگان در چهاردهمین مجمع اقتصادی بین‌المللی "مجمع کازان: روسیه - جهان اسلام" اعلام کرد که مسکو آماده همکاری‌های تجاری و فرهنگی گسترده با کشورهای مسلمان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала