گزارش و تحلیل

خجسته مهر: پروژه های مشترک ایران و روسیه افزایش بازدهی داشته

© Photo / IRNAآقای دکتر محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران
آقای دکتر محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
اختصاصی
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی امروز بیست و هفتم اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، این نمایشگاه در حالی برگزار شد که بیش از ۲۷ شرکت روس محصولات خود را به طور گسترده در آن عرضه کردند.
جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه نمایشگاه گفت: اکنون شرکت‌های توانمند روسی در هفت میدان نفتی ایران سرمایه گذاری و آقای نواک معاون نخست وزیر این کشور توافق کرده که در توسعه ۶ میدان نفتی جدید نیز، سرمایه گذاری کنند؛ بنابراین زمینه همکاری بسیار خوبی را با شرکت‌های روسی داریم.
آقای دکتر محسن خجسته مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
حضور آقای نواک در جمهوری اسلامی ایران مقارن با برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حامل یک پیام مهم است، حضور ایشان در این نمایشگاه همراه با حضور گسترده شرکت های روسی رخ داده، حدود ۳۰ شرکت روسی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور دارند.
امروز در کنار آقای نواک و آقای اوجی از سالن ۳۸ نمایشگاه بازدید کردیم وعمده غرفه ‌داران اظهار داشتند که برای اولین بار است در این نمایشگاه شرکت کردند، این موضوع نشان از عزم راسخ دو کشور در جهت تعمیق مناسبات راهبردی به ویژه مرتبط با پروژه های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دارد.
وی افزود:
ما این موضوع را گامی رو به جلو می دانیم، چرا که در حال حاضر هفت پروژه در بخش بالادستی نفت با چند شرکت روسی را داریم که قراردادهای آن منعقد شده و بعضاً به افزایش تولید نیز رسیده است، هم روسیه نیازمند تجهیزات ما است و هم ایران از سرمایه گذاری روسیه در میادین خود استقبال می کند.
آقای نواک در بازدیدی که روز گذشته از مجموعه مپنا داشتند از توان ساخت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه تجهیزات و ماشین آلات دوار بسیار شگفت زده شده بودند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر همکاری های مثبت ایران و روسیه در پروژه های بالادستی بیان کرد:
در بخش های مختلف از جمله پتروشیمی و زمینه های بالادستی شرایط مشارکت و ارائه خدمات توسط شرکت های ایرانی برای شرکتهای روسی و متقابلاً از سوی شرکت‌های روسی فراهم است، توانمندی قابل توجهی در شرکت های مختلف روسی وجود دارد که می توانیم از آن استفاده کنیم.
کما اینکه ۷ پروژه ای که اکنون در حال اجرا است هم از کالا و تجهیزات ایرانی استفاده می کند و در صورت لزوم از کالا و تجهیزات شرکت‌های روسی در آنها استفاده می شود.
من بر این باورم که فصل نوینی در روابط اقتصادی میان دو کشور وجود داشته و اکنون مراحل بالاتر خود را طی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала