آیا جنگنده‌های "اف-16" می توانند مانع پیشروی روسیه شوند؟

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spaهواپیما اف 16
هواپیما اف 16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
اشتراک
رسانه‌ها: کی‌یف می خواهد تا 50 جنگنده F-16 از غرب دریافت کند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره در "پولیتیکو"، کی‌یف می خواهد تا 50 جنگنده F-16 از غرب دریافت کند.
نشریه نامبرده، با اشاره به یوری ساک مشاور وزیر دفاع اوکراین نوشت: "اوکراین امیدوار است تا 50 جت جنگنده F-16 را از متحدان غربی دریافت کند، ولادیمیر زلنسکی می خواهد موضوع هواپیماهای جنگی در اجلاس G7 در ژاپن و در نشست ناتو در لیتوانی مورد توجه قرار گیرد.
اوکراین در مجموع 40 تا 50 اف-16 می خواهد تا بتواند برای محافظت آسمان خود، سه یا چهار اسکادران تشکیل دهد. اوکراین اکنون هیچ چیز برای توقف هواپیماهای روسی ندارد.
زلنسکی می‌خواهد F-16 به یکی از موضوعات اصلی در اجلاس G7 که در هیروشیما برگزار می‌شود و نشست سران ناتو در ماه ژوئیه در ویلنیوس تبدیل شود.
زلنسکی در آخرین سفر اروپایی خود از رهبران غربی ضمانت‌هایی در این باره دریافت کرد که آنها در روزهای آینده درباره این موضوع صحبت خواهند کرد.
 آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
گام جدید روسیه، نگرانی شدید آمریکا
به نوشته نشریه نامبرده، اگرچه انگلیس، ایتالیا، فرانسه و آلمان نمی توانند F-16 را به کی یف بدهند، اما یوری ساک مشاور وزیر دفاع اوکراین گفت که این کشورها در ائتلاف بین المللی از جای خاصی برخوردارند و اوکراین مایل است آنها الهام بخش متحدانی مانند ایالات متحده و ترکیه باشند.
شایان ذکر است کهفدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود.
وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала