- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پدافند هوایی روسیه موشک کروز دوربرد سایه توفان را سرنگون کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد.
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
دافند هوایی روسیه طی روز گذشته 21 پهپاد اوکراینی را در مناطق جمهوری های لوهانسک و دونتسک و زاپاروژیه و خرسون سرنگون کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در روز گذشته یک موشک کروز سایه توفان، 7 موشک ضد رادار "هارم"( HARM)، 10 گلوله "هیمارس" و 21 پهپاد را سرنگون کردند.
وزارت نظامی روسیه برای اولین بار از سرنگونی یک موشک سایه توفان خبر داد.
در اعلامیه مربوطه آمده است:"سامانه‌های پدافند هوایی هفت موشک ضد رادار HARM، یک موشک کروز دوربرد سایه توفان و ده موشک انداز چندگانه هیمارس را در طول روز رهگیری کردند.
علاوه بر این، پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته 21 پهپاد اوکراینی را در مناطق جمهوری های لوهانسک و دونتسک و زاپاروژیه و خرسون سرنگون کرد.
Межвидовые тактические учения 5-й общевойсковой армии ВВО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه مواضع توپخانه از جمله یک هویتزر آمریکایی ارتش اوکراین را منهدم کرد + فیلم
در مجموع، از آغاز عملیات ویژه، 425 هواپیمای نظامی اوکراین، 233 بالگرد، 4156 هواپیمای بدون سرنشین، 421 سامانه موشکی ضدهوایی، 9169 تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 1100 خودروی جنگی سامانه های موشکی پرتاب چندگانه، 4821 توپ و خمپاره صحرایی و همچنین 10214 دستگاه خودروی ویژه نظامی نابود شده اند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد و پیشرفتی حاصل نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала