برنامه G7 و اتحادیه اروپا برای ممنوعیت از سرگیری تامین گاز از روسیه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Трубопровод Gazela для транспортировки российского газа в ЕС
Трубопровод Gazela для транспортировки российского газа в ЕС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2023
اشتراک
کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا در چارچوب یازدهمین بسته تحریمی علیه فدراسیون روسیه قصد دارند واردات گاز روسیه از طریق خطوط لوله را از مسیرهایی که مسکو قبلاً از طریق آنها کاهش داده بود، ممنوع کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه با استناد به پیش نویس بیانیه رهبران گروه 7 گزارش می شود، رهبران گروه 7 قرار است در نشست هیروشیما تصمیمی اتخاذ کنند که مانع از سرگیریواردات گاز از روسیه از لوله انتقال گاز به کشورهایی مانند لهستان و آلمان شود.
به نوشته روزنامه غربی: قدرت های غربی که در تلاش برای افزایش فشار اقتصادی بر فدراسیون روسیه هستند، می خواهند به تضمین هایی دست یابند که روسیه نتواند درآمدهای انرژی خود را افزایش دهد. یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود، گفت که تصمیم برای ممنوعیت راه اندازی مجدد خطوط لوله گاز روسیه "برای اطمینان از اینکه شرکا نظر خود را در آینده فرضی تغییر نخواهند داد" در مورد لغو عرضه گاز روسیه گرفته شده است.
پیش از این، بلومبرگ همچنین گزارش داده بود که اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که تحویل رسمی از روسیه از طریق خط لوله نفت دروژبا به آلمان و لهستان را متوقف کند. در عین حال، به گفته وی، برای مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک استثنا باقی خواهد ماند. این کشورها تحت تحریم های اتحادیه اروپا مستثنی شده اند، اما بر اساس اسناد، پیشنهاد معافیت آنها از مقررات ویژه وجود دارد. همانطور که گزارش شده، پیشنهاد لغو استثناهای موجود برای آلمان و لهستان به عنوان بخشی از بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه فدراسیون روسیه در نظر گرفته خواهد شد.
گاز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
چرا اروپا، گاز روسیه را "عنصر نامطلوب" نامید؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала