روسیه مخالف تمدید قرارداد غلات

© Sputnik / Burcu Okutanکشتی حامل غلات رازونی
کشتی حامل غلات رازونی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
اشتراک
روسیه با تمدید بی نهایت معامله غلات دریای سیاه مخالفت کرد .
معاون وزیر خارجه روسیه سرگی ورشین به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "روسیه با تمدید بی نهایت قرارداد غلات یا گسترش آن مخالف است".

مسکو با گسترش بی نهایت "قرارداد غلات دریای سیاه" یا گسترش آن مخالف است.

ورشین گفت: "این پیشنهادات توسط دبیر کل گام های مرتبطی را در رابطه با ازسرگیری عرضه آمونیاک از طریق خط لوله آمونیاک تولیاتی- اودسا و همچنین احتمالاً برخی ایده های دیگر ارائه می کند. می خواهم بگویم که این ایده ها پیشنهاد شده است. توسط دبیرکل در حال بررسی است، ما، در مطالعه بین بخشی، این موضوع را جدی می گیریم".
او افزود: "بنابراین، ما طرفدار عدم تحریف ماهیت ابتکار دریای سیاه هستیم، و حتی بیشتر از آن، مخالف آنچه برخی از پایتخت های اروپایی می گویند ، علیه گسترش یا تمدید نامحدود آن، ما باید بفهمیم که چه کاری انجام می شود، از جمله توسط ما و کشورهای اروپایی".
معامله غلات دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا. از 18 مارس 2023، روسیه قرارداد را برای 60 روز تا 18 می تمدید کرد .اوکراین اصرار دارد که این قرارداد برای 120 روز تمدید شود. معاملات غلات دریای سیاه بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه است. بخش دوم تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل متحد که برای سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، اتصال مجدد روس سولخزبانک روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، احیای خط لوله آمونیاک تولیاتی آدسا و تعدادی اقدامات دیگر. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
شرایط روسیه برای تمدید قرارداد غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
داده نمایی
شرایط روسیه برای تمدید قرارداد غلات + داده نمایی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала