نماینده پارلمان ترکیه درباره پیشنهاد ارسال اس-400 به اوکراین: ترکیه ایالت آمریکا نیست

© AP Photo / Burhan Ozbiliciپرچم های آمریکا و ترکیه
پرچم های آمریکا و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به پرسش های خبرنگار شبکه "خبر ترک" گفت: آمریکا به ترکیه پیشنهاد کرده سامانه های موشکی ضد هوایی اس-400 خریداری شده از روسیه را به اوکراین ارسال کند که این پیشنهاد رد شد.
احمد برات چونکار، یکی از روسای مجمع محافل اجتماعی روسیه و ترکیه، نماینده پارلمان ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد این پیشنهاد آمریکا اظهار نظر کرده و آن را غیرقابل قبول و ظالمانه خواند.
وی گفت:"این تجاوز به حاکمیت و استقلال کشور ما است. ترکیه یک کشور مستقل است که به طور مستقل در مورد منافع خود تصمیمات استراتژیک می گیرد. ترکیه ایالت آمریکا نیست و توسط یک فرماندار آمریکایی کنترل نمی شود. این یک پیشنهاد بسیار ظالمانه و کاملا غیرقابل قبول است."
Турецкий министр внутренних дел Сулейман Сойлу - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
وزیر کشور ترکیه، آمریکا را به تلاش برای مداخله در انتخابات متهم کرد
چونکار همچنین در مورد فشارهای مداوم آمریکا بر ترکیه به دلیل امتناع آنکارا از پیوستن به تحریم های ضد روسی غرب اظهار نظر کرد.
وی تاکید کرد: "این فشار کاملاً بی فایده است. آمریکا و اروپا هنگام تعیین سیاست خارجی خود، بدون مذاکره با ترکیه تصمیمات مشخصی می گیرند. بدیهی است که ترکیه به تصمیمی که بدون مشارکت آن گرفته شده ، نخواهد پیوست. ترکیه سیاست مستقلی را بر اساس منافع ملی و اولویت های امنیتی خود دنبال می کند. ترکیه تنها از قطعنامه های مربوطه سازمان ملل تبعیت می کند و تصمیمات یکجانبه سایر کشورها برای ان لازم الجرا نیست".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала