نشست وزیران خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در مسکو

© Sputnikنشست وزیران خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در مسکو
نشست وزیران  خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف، حسین امیرعبداللهیان، فیصل مقداد و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در مسکو دیدار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف، عبداللهیان، مقداد و چاووش اوغلو در چارچوب تلاش ها برای عادی سازی روابط و رفع تناقضات بین دمشق و آنکارا با یکدیگر دیدار کردند. این کشورها در روند "آستانه" برای حل بحران سوریه مشارکت دارند.
همچنین در پایان ماه آوریل در مسکو مذاکراتی بین وزرای دفاع چهار کشور برگزار شد. وزارت دفاع سوریه سپس اعلام کرد که در این دیدار موضوع خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور مورد بررسی قرار گرفت. در وزارت دفاع ترکیه در آن زمان اعلام کرد طرفین در مسکو در مورد گام های مشخصی برای عادی سازی روابط بین آنکارا و دمشق گفتگو کردند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
عبداللهیان در مسکو: به دستیابی ترکیه و سوریه به راه‌حل سیاسی امیدواریم
در ماه دسامبر، روسیه میزبان اولین مذاکرات وزرای دفاع ترکیه و سوریه در 11 سال گذشته بود. در سال 2011 جنگ داخلی در سوریه آغاز شد. ترکیه که قبل از این درگیری روابط نزدیکی با دمشق داشت، طرف مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را گرفت. از آن زمان تاکنون روابط ترکیه با سوریه بغرنج بوده است. اما اخیراً هر دو طرف و همچنین برخی رسانه ها از احتمال عادی سازی تدریجی روابط دو کشور صحبت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала