قالیباف: ایران هرگز منزوی نخواهد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد
قالیباف رئیس مجلس یازدهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بسیار مهم و اساسی است و ایران هرگز منزوی نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران در اولین همایش بین المللی "هندسه نظم جدید جهانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا"، گفت: "همه روشنفکران و دانشمندان تغییر در نظم جدید جهانی را پذیرفته اند و شاید در نوع این تغییر که نظم جدید جهانی تک قطبی یا چند قطبی باشد، اختلاف نظر وجود داشته باشد".
وی ادامه داد: "با توجه با پیچیدگی موضوع، نقش اندیشمندان بسیار کلیدی است و دانشمندان و اندیشمندان باید در این عرصه به خوبی نقش آفرینی کنند".
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: "ما به عنوان جمهوری اسلامی نمی‌توانیم به تغییر هندسه جهانی نگاه داشته باشیم اما نگاهی به مسائل داخلی نداشته باشیم. من باور دارم نقشی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد، بسیار مهم و اساسی است اما باید مسائل سیاست داخلی و خارجی را مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری فرمودند، دنبال کنیم".
قالیباف اظهار داشت: "جمهوری اسلامی ایران هرگز منزوی نخواهد شد. البته ما در حکمرانی اقتصادی باید تجدیدنظر جدی کنیم. ریشه اصلی اینکه ما امروز در حکمرانی در چالش قرار گرفتیم و دشمنان بر آن متمرکز شدند، اشکال از جایی شروع شده که ما از مبانی تحول در اقتصاد فاصله گرفتیم".
وی افزود: "در برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور حرکت کنیم. باید در حوزه سیاست خارجی از لحاظ ساختاری و رفتاری اولویت خود را بر مسائل سیاسی و تجارت بین‌الملل بگذاریم. حربه دشمن در جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی برای ایران اسلامی، حربه اقتصادی است و باید بخش اقتصادی را تقویت کنیم".
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: "فرصت‌های بزرگی در قاره آسیا و فرصت‌های زیادی برای امت اسلامی وجود دارد که ما در این نظم جهانی باید با دقت به آن توجه کنیم و از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و با حفظ استقلال مان، باید ارتباط خود را در چارچوب منافع ملی کشورمان پیش ببریم".
قالیباف تصریح کرد: "حضور نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه کارها را پیچیده کرده است. آنان می‌خواهند ایران اسلامی را دشمن کشورهای منطقه و مسلمان قلمداد کنند. سیاست همسایگی در اولویت ماست و باید انسجام کشورهای اسلامی، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را به ویژه در حوزه تجارت و اقتصادی بالا ببریم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала