لهستان ده جنگنده میگ 29 به اوکراین تحویل داد

© AP Photo / Darko Vojinovicسقوط هواپیمای میگ -21 نیروی هوایی صربستان
سقوط هواپیمای میگ -21 نیروی هوایی صربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
معاون نخست وزیر و وزیر امنیت ملی لهستان پس از دیدار با همتای کانادایی خود گفت: لهستان پیشتر 10 جت جنگنده میگ 29 به اوکراین تحویل داده است.
به گزارش اسپوتنیک، بلاشژاک روز دوشنبه پس از دیدار با آنیتا آناند در اتاوا گفت:" ما ده فروند میگ 29 را به اوکراین تحویل دادیم".
سخنرانی وی توسط تلویزیون لهستان پخش شد.
در آوریل سال جاری، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان اعلام کرد که ورشو 14 جنگنده میگ 29 را به اوکراین تحویل خواهد داد. وی در عین حال افزود که در آینده، در صورت لزوم، کل ناوگان میگ 29 باقی مانده در لهستان می تواند به اوکراین منتقل شود. در آوریل 2023، دودا همچنین اظهار داشت که در کل دوره رویدادهای اوکراین، بیش از 1٪ از تولید ناخالص داخلی این کشور صرف کمک نظامی به کی یف شده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала