واکنش مسکو به مشارکت مجدد سوریه در اتحادیه عرب

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationЗдание МИД РФ в Москве
Здание МИД РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو از ادامه مجدد مشارکت سوریه در فعالیت های اتحادیه کشورهای عربی استقبال می کند. وی گفت، این موضوع به بهبود اوضاع در منطقه کمک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اوایل روز یکشنبه شورای اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را به جایگاه خود در جامعه منطقه ای بازگرداند. همانطور که در بیانیه رسمی این شورا آمده است، "شرکت کامل سوریه و هیئت‌های دولت این کشور در نشست‌های اتحادیه کشورهای عربی و همچنین سازمان‌های مرتبط با آن از 7 می 2023 از سر گرفته می‌شود".
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه در این رابطه گفت:" مسکو از چنین گامی که نتیجه منطقی روند بازگشت سوریه به خانواده عرب بود، استقبال می کند. ما نیز به نوبه خود، در تماس با پایتخت های عربی، پیوسته از آنها خواستار احیا روابط کامل با دمشق بوده ایم".
زاخارووا در ادامه سخنان خود که در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تصریح کرد:" از سرگیری مشارکت سوریه در فعالیت های اتحادیه عرب که یکی از کشورهای موسس آن است، به بهبود فضای منطقه خاورمیانه و غلبه سریع بر پیامدهای بحران سوریه کمک خواهد کرد."
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
سیاستمدار عرب: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به دیکته آمریکا پایان خواهد داد
زاخارووا تاکید کرد: "ما انتظار داریم که کشورهای عربی حمایت خود را از سوریه در حل مشکلات بازسازی پس از جنگ که با تحریم های یکجانبه غیرقانونی علیه دمشق پیچیده شده است، افزایش دهند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала