زلنسکی را از سرنوشت غیر منتظره اوکراین آگاه کردند

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
چامسکی: اوکراین در آینده وضعیت اتریش در دوران جنگ سرد یا مکزیک را به دست خواهد آورد.
به گزارش اسپوتنیک، نوام چامسکی فیلسوف، مورخ و زبان شناس آمریکایی، گفت که اوکراین در آینده وضعیت اتریش در دوران جنگ سرد یا مکزیک امروز را به دست خواهد آورد. اول از همه، اوکراین عضو ناتو نخواهد شد. این خط قرمزی است که هر رهبری روسیه از زمان بوریس یلتسین رئیس جمهور سابق روسیه و گورباچوف ​​بر آن اصرار داشته است. مکزیک نمی تواند به ائتلاف نظامی بپیوندد وروابط خصمانه با ایالات متحده دارد.
هیچ توافقی در این مورد وجود ندارد، اما کاملا واضح است." چامسکی معتقد است که کی یف در سیاست خود مستقل نیست. "اوکراین بازیگر آزاد نیست، بستگی به این دارد که ایالات متحده چه چیزی را تعیین کند. بنابراین زمانی که یک سال پیش، در ماه مارس و آوریل سال گذشته فرصت هایی برای مذاکره وجود داشت، انگلیس و ایالات متحده هر دو گزارش دادند که آنها این موضوع را در نظر نمی گیرند.
این دانشمند گفت: زمان خوبی برای گفتگو است. به عقیده وی، آمریکا و بریتانیا مذاکرات صلح در اوکراین را به منظور پیشبرد منافع ملی خود، حتی زمانی که این کشور شکسته و ویران شده است" کنار گذاشتند. چامسکی خاطرنشان می کند که روسیه در اوکراین رفتاری انسانی تر از ایالات متحده در عراق دارد.
این دانشمند معتقد است: وقتی ایالات متحده و انگلیس بغداد را در هم شکستند، آیا رهبران خارجی از آن بازدید کردند؟ نه، زیرا این کشورها جنگی را آغاز می کنند، آنها همه چیز را از بین می برند: ارتباطات، حمل و نقل، انرژی و هر چیزی که باعث عملکرد جامعه می شود.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، روسیه به دنبال چرخاندن چرخ طیار درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن به آن است. اما کشورهای غربی به طور مداوم در مورد لزوم ادامه خصومت ها، افزایش عرضه سلاح و آموزش جنگنده های نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود صحبت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала