تمایل آمریکا برای کشاندن مجارستان به درگیری اوکراین

© Sputnik / Valeriy MelnikovМинистр внешнеэкономических связей и иностранных дел Венгрии Петер Сиярто в Москве
Министр внешнеэкономических связей и иностранных дел Венгрии Петер Сиярто в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
اشتراک
وزارت خارجه مجارستان از تمایل ایالات متحده برای کشاندن این کشور به درگیری در اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیجارتو وزیر خارجه مجارستان می گوید که سفیر ایالات متحده می خواهد مجارستان را به درگیری در اوکراین بکشاند. پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان گفت، دیوید پرسمن سفیر ایالات متحده مایل است مجارستان را به درگیری در اوکراین بکشاند، اما بوداپست هنوز به "اردوگاه صلح" تعلق دارد.
پیش از این، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفته بود که هم اروپا و هم در آمریکا، کشورها توسط "ویروسی که در آزمایشگاه های مترقی لیبرال توسعه یافته است" مورد حمله قرار می گیرند. پرسمن سفیر ایالات متحده در بوداپست در پاسخ از مجارستان خواست تا بر درگیری اوکراین تمرکز کند و بر مسائل "جعلی" تمرکز نکند.
وزیر خارجه مجارستان گفت : من می خواهم تاکید کنم که سفیر یک سفیر است، نه یک استاندار.وقتی من سفیری را به کشورهای دیگر می فرستم تا روابط دوجانبه را بهبود بخشند، نه این که آنها خود را باهوش تر از محلی ها بدانند و اگر احترام متقابل باشد، خوب است.
سیجارتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "ما درک می کنیم که به نظر آقای سفیر پرسمن، ما باید درگیر جنگ باشیم. تبلیغات نظامی عالی است ، این را از پوسترها و بیانیه ها می توان فهمید. اما ما این را نمی خواهیم. ما نمی خواهیم با جنگ معامله کنیم. و ما جنگ نمی‌خواهیم، ​​می‌دانیم که آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را به سمت تبلیغات نظامی، به جناح نظامی سوق دهند، اما ما متعلق به یک جناح صلح‌آمیز هستیم."
وزیرخارجه مجارستان تاکید کرد که مجارستان به اکثریت جهانی تعلق دارد که خواهان حل و فصل مسالمت آمیزدرگیری اوکراین هستند. ما می‌دانیم که با آن سوی اقیانوس متفاوت به نظر می‌رسد و ما می‌دانیم که آنها دیدگاه‌های متفاوتی دارند. اما اجازه ندهیم که ما را تحت فشار قرار دهند تا مطابق با دیدگاه آنها عمل کنیم. موضوع اصلی این است که صلح داشته باشیم، شاید برای دیگران این یک مشکل واقعی نباشد، اما برای ما مهم ترین مسئله است."
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
مجارستان: بازگشت ترامپ برای برقراری صلح در اوکراین لازم است
پیش از این با حمایت سفارت آمریکا پوسترهایی در خیابان های بوداپست نصب شده بود که خواستار خروج نیروهای روسیه از اوکراین بودند.
سیجارتو از ایالات متحده خواست که با مجارستان نه به عنوان یک مستعمره، بلکه به عنوان یک کشور مستقل رفتار کند و اظهار داشت: "هیچ تعداد پوستر، کنفرانس مطبوعاتی و دلاری برای مخالفان هزینه نشده است که باعث شود دولت مجارستان موضع تعهد خود را در مورد صلح کنار بگذارد.
" پرسمن خاطرنشان کرد که این لحظه مهمی برای برای تعیین مسیر آینده مجارستان است و از بوداپست خواست تا روابط با متحدان غربی را تقویت کند.
اوربان پیشتر گفته بود بوداپست علاقه مند به حفظ روابط با روسیه برای مدت زمان طولانی است، اما هیچ کس نمی تواند بگوید که آیا این موفق خواهد شد یا خیر.سیجارتو در جریان سفر خود به سارایوو، آمریکا گزارش هایی را درباره وضعیت حقوق بشر در کشورهای دیگر بر اساس اطلاعات یک طرفه تهیه می کند، که به نوبه خود توسط خود ایالات متحده تأمین مالی می شود را تکان دهنده و ظالمانه خواند.
مجارستان از زمان آغاز درگیری، به طور مداوم با تحریم ها علیه حامل های انرژی روسیه و ارسال سلاح به اوکراین مخالفت کرده است. در اوایل ماه مارس سال گذشته، پارلمان مجارستان با صدور فرمانی، ارسال سلاح به اوکراین از خاک این کشور را ممنوع کرد. سییارتو توضیح داد که بوداپست به دنبال تامین امنیت استان زاکورپاتیا است، جایی که نژادهای مجاری در آن زندگی می کنند، زیرا عرضه سلاح از طریق قلمرو آن به یک هدف نظامی قانونی تبدیل می شود. رهبری این کشور بارها تاکید کرده است که مجارستان طرفدار آغاز زودهنگام مذاکرات صلح است.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
نخست وزیر مجارستان: اگر غرب به افزایش قدرت نظامی ادامه دهد، وقوع درگیری ها اجتناب ناپذیر خواهد بود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала