اردوغان: عملیات نظامی ترکیه در مرز سوریه و عراق تکمیل نشده وآنکارا منتظرموقعیت مناسب است

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: عملیات نیروهای مسلح ترکیه در مرز سوریه و عراق تکمیل نشده است، آنکارا منتظر لحظه مناسب است.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه گفته بود که آنکارا برای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه آماده است که هر لحظه ممکن است آغاز شود. دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه در منطقه مرزی سوریه را غیرقانونی خوانده و از آنکارا خواسته است که نیروهای خود را خارج کند.

اردوغان گفت:عملیات برون مرزی ما تمام نشده است و ما فقط منتظر لحظه مناسب هستیم.

اردوغان همچنین از رقیب اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری در 14 می، کاندیدای واحد اپوزیسیون، کمال قلیچداراوغلو، خواست تا حزب ممنوعه کارگران کردستان (PKK) را تروریستی به رسمیت بشناسد. رهبر ترکیه گفت: تا امروز ما کلمه "پ‌ک‌ک یک سازمان تروریستی را از زبان آنها نشنیده‌ایم. آقای کمال بیرون بیایید و بگویید پ‌ک‌ک یک سازمان تروریستی است. چرا نمی‌توانید این را بگویید؟ درگیری مسلحانه با حزب کارگران کردستان از سال 1984 در ترکیه آغاز شد و در سال 2015 از سر گرفته شد. در شمال عراق، پایگاه های پ.ک.ک وجود دارد که نیروهای مسلح ترکیه علیه آنها عملیات هوایی و زمینی انجام می دهند. حضور نظامی ترکیه در اردوگاه زلیکان در شمال شرق موصل مدت‌هاست که محل مناقشه بغداد و آنکارا بوده است و ترکیه این حضور را نیاز به مبارزه با پ‌ک‌ک گروهک ممنوعه در ترکیه توجیه می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала