چین خواستار پرهیز کی یف و مسکو از اقدامات تشدید کننده شد

© Photo / IRNA"مائو نینگ" سخنگوی وزارت امورخارجه چین
مائو نینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
اشتراک
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین به حمله پهپادی کی یف به کرملین واکنش نشان داد و تاکید کرد که طرفین باید از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید بیشتر تنش شود، اجتناب کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مائو نینگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات کی‌یف بر برنامه‌های چین برای اعزام نماینده ویژه به اوکراین تأثیر می‌گذارد، اظهار داشت: "اطلاعات مربوط به سفر نماینده ویژه در امور اوراسیا به اوکراین و سایر کشورها را در وقت مناسب اعلام خواهیم کرد."

مائو نینگ افزود: "چین به همکاری با جامعه بین المللی برای ایفای نقش سازنده برای راه حل سیاسی بحران اوکراین ادامه خواهد داد."
او همچنین در پی این نشست خبری در مورد برنامه‌های ناتو برای افتتاح دفتر نمایندگی در ژاپن گفت : پیشروی ناتو به منطقه آسیا و اقیانوسیه قطعا به وخامت ثبات در منطقه منجر خواهد شد .

"تداوم گسترش ناتو به سمت شرق در منطقه آسیا و اقیانوسیه و مداخله این ائتلاف در امور منطقه به طور اجتناب ناپذیری صلح و ثبات را تضعیف خواهد کرد".

ناتو در نظر دارد در سال 2024 دفتر ارتباطی در توکیو افتتاح کند و همچنین در تقویت همکاری با ژاپن در زمینه امنیت در زمینه های امنیت سایبری، هوا فضا و مبارزه با اطلاعات نادرست، اسنادی مشترک با ژاپن را به امضا برساند.
روز گذشته، سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که کی یف شب گذشته اقدام به حمله پهپادی به محل اقامت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کرملین کرده بود، حمله ای با دو پهپاد که هردو توسط نهادهای اطلاعاتی از کار افتادند. کرملین اعلام کرد که در این حمله هیچ کس آسیب ندیده است، و ولادیمیر پوتین در زمان حمله در کاخ کرملین حضور نداشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала